مونولوگ

‌‌

ما کاشتیم تا دیگران بخورند، دیگران هنوز نکاشتند تا ما بخوریم!

مامان دیروز کلی پشم طبیعی گوسفند خریدن تا باهاش تشک درست کنن، واسه جهاز هدهد. خدارو شکر که حداقل لحاف رو با پشم شیشه درست می‌کنن! الان تازه از شستن مرحله‌ی اول پشم فارغ شدیم! به قول خودمون پایمالشون کردیم، من و مهندس! الان من یک گوسفند خوشبو هستم که نمی‌دونم چطوری برم سرکار! جالب اینجاست که بوی پشم هرچی هم شسته بشه نمیره! تا چند ماه که روشون می‌خوابی همچنان فک می‌کنی یه گوسفند تو بغلته😂 امروز مرحله‌ی اول رو شستیم. تو یه دیگ بیست کیلویی، تو آب و تاید گذاشتیم خیس بخوره تا چند روز. بعد میریم مرحله‌ی دوم شستشو. بعد که شستیم و خشک شد می‌رسیم به مرحله‌ی زدن پشم‌ها که واقعا دسسست می‌خواد و بازو! بعدش هم میره واسه تبدیل شدن به تشک!

چند روز دیگه سال خمسیم می‌رسه، واسه همین قلکمو شکستم :( با اینکه می‌دونستم چیز زیادی هم توش نیست.

قبل از عمل


بعد از عمل



اینم ناله‌های آخرش


+ قبل از عملشو ببینین چه دلبر بوده! واسه همین گنده گذاشتمش :)

  • نظرات [ ۱۷ ]
ستاره جان
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۲:۳۴
تو هم مثل من خودتو مسخره کردی؟ دختر مجرد سال خمسی نداره 
چرا تشک پنبه ای درست نمی کنید خوب؟ 
از پشم شیشه واقعا متنفرم :/ اصلا نمیشه خوابید 

پاسخ :

داره عزیزم :))

مامان میگه پنبه‌ای باد داره!
لوسی می
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۲:۴۵
چرا تشک رو با پنبه و لایکو درست نمی کنین؟ راحت تره.
قدیمها ما هم با پشم گوسفند درست می کردیم اما خب پنبه و لایکو واقعابهترن هم به لحاظ ماندگاری، هم به لحاظ نرمی و سفتی استانداردتر از گوسفنده! خخخخ!
بعد اینکه هی باید تشکهای پشمی رو باز کرد و هوا داد و از این حرفها،اما پنبه این کارا رو لازم نداره.

پاسخ :

لایکو چیه؟ پنبه مامانم قبول نداره! یعنی الان که خونه باباییم تشک‌هامون پنبه‌ایه، ولی بخوایم بریم باااید پشمی باشه! مامان میگه گرم‌تر و سالم‌تره! :)
جناب دچار
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۳:۰۹
یعنی  همون صدقه ها رو برای خمس میدین الان؟ :)))

پاسخ :

نه صدقه‌ها رو واسه خودم نگه میدارم :))
لوسی می
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۳:۳۲
تو تشکها، کوسن ها و بالش ها یه چیزی میذارن اسمش لایکویه! ههههه هه! خب چطوری توضیح بدم؟ خیلی نرمه. ما با پنبه قاطی می کنیم میذاریم تو تشک.
انصافا پشم یا پنبه بودن که تو گرماش اثر نداره! ولی در مورد سالم تر بودنش یادمه می گفتن همون پنبه بهتره! البته شک دارم! شاید همون پشم بهتر باشه.
حالا خلاصه خواستم بگم روشهای راحت تر و بی بو تر رو امتحان کنید :)
ان شالله به خوشی و خرمی و مبارکی و سلامتی همه تون برین سر خونه زندگی خودتون :*

پاسخ :

لایکو! از هدهد که گذشت، ولی من به خاطرم می‌سپرمش😆😆

حتی اگه پنبه بهتر باشه، مامان اینجوری اعتقاد دارن و اصلا نمیشه جلوی مامان مقاومت کرد!
مرسی از راهنمایی :))

ان‌شاءالله شمام به زووودی! گل‌پسراتونو تو لباس دومادی ببینین :) ههههه هههه
دست نویس
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۳:۴۹
عجب حکایتی داشتید :)
یه بار تو ماشین یه بنده خدای آب کل پاچه پاشید، دیگه نگم چی شد :)
موفق باشید

پاسخ :

معلومه بعدش چی شده! :)

مرسی همچنین
بهروز ...
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۳:۵۳
پشم سالمتر از هر چیزیه واسه تشک

شما قلک پلاستیکی دردار ! بگیر. چندبار مصرفه. مجبور نمیشی هر سال بشکنیش!

پاسخ :

نظر شما به نظر مامان نزدیکه!

پلاستیکی دردار که هیچی، پلاستیکی بدون در هم باشه می‌تونم پولا رو از توش دربیارم! مسئله اینجاست که من باید مجبور بشم به پس‌انداز، که سفالی کاملا این کار رو می‌کنه :)
اگه یک سال بشه خوبه، این قلک رو یکی دوماهه خریدم، واسه همون دلم نمیومد بشکنمش!
سه ‌شنبه
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۴:۱۰
ارزش قلکه از 105 تومن بیشتر بود!!!!!!! آخر چرا ؟!
سال خمسی چی هست اصلا!
 اینو دیدم ترسیدم واقعا! ارکان  قدرتم لرزید 

پاسخ :

چه خوب هم شمردین😅

سال خمسی سالی است پنج روزه! که به ما یادآور می‌شود دنیا پنج روز است! :)
Mr Learner
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۴:۴۷
I couldn't understand the relationship between the title and the context! 

پاسخ :

Me
Hodhod
Sheep wool
Help
And nothing else...

"Can" in past tense?
ستاره جان
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۶:۴۷
بله منم با خودم می گفتم چقدر برای جهازی که نخواهی داشت میخوای مگه بذاری!؟
اما یه بار تو خود دفتر مرجع تقلیدم روحانی برگشت گفت خانم شما مجردید دختر مجرد چون جهاز میخواد خمس نداره البته به فتوای آقای سیستانی
منم قبول نکردم فقط چون امید به ازدواج ندارم فقط به همین دلیل وگرنه الان حتی ده میلیون هم پس انداز ندارم :/

پاسخ :

دختر مجرد ایرانی شاید! اونم باید بپرسم. واسه ما فک کنم برای پسر مجرد خمس برداشته بشه😂 چون کللللهم جهاز و خونه و جشن عروسی و همه‌ی خرج‌ها با داماده :دی
تازه از کجا که من ازدواج کنم اصلا؟ اینی که گفتی احتمالا تبصره‌ای چیزی داشته باشه.
** دلژین **
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۷:۳۱
این همسایه امون ی بار گوسفند بسته بود تو حیاطش 
خدا شاهده بوش تا تو خونه ام میومد
😓
خدا صبرشون بده چند ماه اول استفاده رو 😂😂 

پاسخ :

بوی گوسفند که خیلی خوبه خخخخخ اصن خیلی وقته من تو رو ندیدم! بیا بغلم دلژیییین جااااان😎😆😎😆

صبر! صبر! خیلی چیز خوبیه! پس خوشبحالشون که یاد می‌گیرن :)))
Orki De
۱۴ بهمن ۹۶ , ۱۸:۲۰
سلام دوست قدیمی  

مثل همیشه فعال:)

پاسخ :

سللللام الهه‌ی عزیزم :)
کجا بودی تا حالا؟
خیلی خوش اومدی :)
Orki De
۱۴ بهمن ۹۶ , ۲۰:۲۶
ممنون عزیزم :*
راسی همیشه اسمت تو ذهنم آرتمیس بود، اسم واقعیت چیه؟ : فضول :پی

پاسخ :

:))
اسمم فاطمه است، ولی تو مجازی استفاده نمی‌کنم.
همون تسنیم خوبه، خواستی آرتمیس بگی هم لاموشکل ;))

اسم الهه رو خیلی دوست دارم من :*
Orki De
۱۴ بهمن ۹۶ , ۲۲:۲۱
فاطمه جون. عزیزم 😍
آرتمیس خوبه، تسنیمم خوشمله
یکی درمیون میگم  :))

مرسی مرسی. قابلی نداره. اصلا میخوای گاهی هم بهت بگم الهه ؟ :دی

پاسخ :

آره، اصن سه تا در میون! آرتمیس/تسنیم/الهه... :)))

چرا آدرس وب الکیه!تو میذاری؟؟؟
Orki De
۱۴ بهمن ۹۶ , ۲۳:۰۹
عه عه
تازه متوجه شدم. تو کامنتا آدرس اون وب بود. درست شد :)

پاسخ :

😉
س _ پور اسد
۱۵ بهمن ۹۶ , ۰۰:۲۳
سلام ... در مورد فقره اول تخصص ندارم ولی نمد خیلی بهتره ... 
خمست هم میشه 21000 تومن ... تقبل الله
وفقکم و ایانااااااا :)

پاسخ :

سلام
نمد! داخل تشک! :)

نه‌نه‌نه! :) من چون می‌دونستم دارم به این تاریخ نزدیک میشم توش پول نریختم دیگه! تو همون حساب بانکی نگه داشتم. ولی چون دقیقا نمی‌دونستم چقد توشه مجبور بودم بشکنمش! تا حساب کتابام درست دربیاد! :)

بله، همچنان :)))
س _ پور اسد
۱۵ بهمن ۹۶ , ۲۳:۵۸
نه!!! نمد بجای تشک :))
تشکر از توضیح خمسی ؛کماکان تقبل الله و همچنان وفقکم و ایانا ....... 

پاسخ :

اوووکی! فک نکنم بتونیم رو نمد بخوابیم :))

متشکر :))
ستاره جان
۱۷ بهمن ۹۶ , ۱۱:۲۴
۱. میزنمت به خدا یعنی چی کامنت دونیت بستهداست؟ اه 😠
۲. جواب سوال نداری بهم
۳‌. اون پرستار بی عقلش یه نگاه به شرح عمل می انداخت جوابتونو درست میداد متنفرم از آدمایی که اصلا به دغدغه مریض اهمیت نمیدن
# خودتم میرفتی بیمارستان بدون منت پرونده شو می تونستی بخونی
۴. الان مطمئنی پیوند زدن؟ یه وقت به عنوان پانسمان از اون قسمت آمپوته استفاده نکرده باشن؟ (ستاد تخریب روحیه ی خواهران بی خیال ملت 😛) 

پاسخ :

با چی میزنی؟ :دی

سوال پرسیدی؟ یادم نیست. راستی میخوام از شرح عملش واست عکس بفرستم بهم بگی چی نوشته 😂 آخه دست‌خطشو نمی‌تونم بخونم :)))

خواهران ملت خیال دارن بابا! منتها کاری از دستشون برنمیاد :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan