مونولوگ

‌‌

احمد ظاهر

چند وقت پیش سرچ کردم احمد ظاهر و یه هف‌هش‌تایی آهنگ ازش دانلود کردم. قبلا اسمشو شنیده بودم، ولی ازش چیزی گوش نداده بودم. آهنگا قدیمی‌ان و کیفیتشون پایینه. دوتاشو نگه داشتم بقیه دیلیت!

این آهنگ وب منه. منتها بجای "دیوانه منم من" میگه "دیوانه نیم من"!


احمد ظاهر متوفای پنجاه و هشته، دقیقا روز تولدش توی تونل سالنگ تصادف می‌کنه و تو سی و سه سالگی می‌میره. سالنگ منو یاد یه خاطره تو بچگیم انداخت و بعد یاد تمام خاطراتم. باعث شد پست بعد رو بنویسم!


شاه‌بیت این ترانه از نظر من:
"در رفتن جان از بدن، گویند هر نوعی سخن
من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود"

+ آهنگ دومی، خیلی خیلی برام آشناست. مطمئنم تو تلویزیون با یه ترانه‌ی دیگه شنیدمش، ولی نه ترانه نه خواننده‌ش یادم نمیاد. هم خوشم میاد گوش بدم هم اذیت میشم، چون همه‌ش دارم فک می‌کنم اون یکی ترانه چی بود!
+ آهنگ دومی، نصفه است. احتمالا چون آهنگا قدیمی‌ان، اینجوری شده.

  • نظرات [ ۱۵ ]
** دلژین **
۰۶ بهمن ۹۶ , ۱۰:۱۰
امروز افغانی پلو دارم... جات خالی...
با این آهنگ ها میچسبه...

پاسخ :

آقا جامو چرا خالی می‌کنی؟ واسم بفرست :((

نووووش :))
** دلژین **
۰۶ بهمن ۹۶ , ۱۰:۲۸
نمیفرستم تا خودت بیای پیشم بخوری 

پاسخ :

نه تو اول بفرست من مطمئن شم دست‌پختت خوبه! از بس چیزای عجیب غریب می‌خوری، آدم می‌ترسه بیاد پیشت گشنه بمونه😂
تازه روغن موغن هم که نمیزنی به غذاهات! آخه بادمجون با یه قاشق روغن😨؟؟؟
** دلژین **
۰۶ بهمن ۹۶ , ۱۰:۳۵
باور کن دستپختم خوبه 😂 
برا شما حالا یه قاشق و نصفی روغن میزنم بالام جان :)) 
+اگر بدونی اونروز کشک بادمجون رو با بادمجون پخته درست کردم بدون همون ۱ قاشق روغن چی ؟؟ 😂😂😂

پاسخ :

بله بله! مشک آن است که خود بگوید :)))
برا من باید یک ملاقه و نیم روغن بزنی بالامممم جان😎
سه ‌شنبه
۰۶ بهمن ۹۶ , ۱۰:۵۲
این برای پست بعد 😊
.
.
اینم برای پست بعد 😭

پاسخ :

😊 یعنی خوندینش؟ یا فقط خط آخرشو خوندین؟
.
.
😭 واسه طولانی بودنشه؟
سه ‌شنبه
۰۶ بهمن ۹۶ , ۱۱:۱۳
خوندم، کامل هم خوندم! واسه این بود که یاد خاطره تعریف کردن آنه شرلی برای ماریلا افتادم!!!!!!!!! 


پاسخ :

خدا شما رو بیامرزه! یه موج خاطره‌ی دیگه هم زنده شد در من!
خانواده هم بچگی‌های منو به آنه‌شرلی تشبیه میکنن!
سه ‌شنبه
۰۶ بهمن ۹۶ , ۱۱:۱۶
فکر کنم بیان باید در کنار لایک و پسندیدم گزینه های دیگه هم اضافه کنه!

لایک!
خوندم!
یه کم خوندم! 
حوصله ندارم بخونم!
بعدا میخونم!  و... 

پاسخ :

.
.
.
فقط خط اول و آخرو خوندم!
س _ پور اسد
۰۶ بهمن ۹۶ , ۲۱:۴۶
حَبَّذا ...

پاسخ :

:)
سه ‌شنبه
۱۱ بهمن ۹۶ , ۰۱:۰۸
تخلیص >>>  خالص کردن
تلخیص >>>  خلاصه کردن 

+علی اکبر جون گفته اینو (دهخدا)

پاسخ :

تخلیص >>> خالص کردن
تخلیص >>> رهانیدن
تخلیص >>> خلاصه کردن

+ بنده اینا رو میگم!
سه ‌شنبه
۱۱ بهمن ۹۶ , ۰۱:۰۹
bagheadab.blogfa.com/post-230.aspx

پاسخ :

چرا آخه؟ من که نمی‌فهمم چرا لام بر خاء تقدیم یافته!
ستاره جان
۱۱ بهمن ۹۶ , ۰۶:۴۹
پست آیداجونت! نامفهوم تریم متنی بود که خوندم 
چی نوشتی!؟ 

پاسخ :

یه سامانه‌ای راه انداختن که باید با اون کار کنیم. در حالی که پر از اشکال و ایراد و با پشتیبانی خیلی ضعیفه.
اگا با این توضیح هم مفهوم نشد ولش کن! :)
Mr Learner
۱۱ بهمن ۹۶ , ۰۹:۰۵
دیگه کسی رو که خودشو زده به خواب نمیشه بیدارکرد!!!!

پاسخ :

اصلا هم خوابم نمیاد!
سه ‌شنبه
۱۱ بهمن ۹۶ , ۱۱:۲۸
من عربی خوب بلد نیستم .یادم رفته .ولیکن جابجایی حروف داشتیم بارها یادمه

همین کلمه مأیوس که از یأس میاد ... باید میأوس!  باشه...حتما قاعده ای داره در عربی...مثل قواعد افعال معتل. ذهنم درد گرفت واقع ! 



پاسخ :

🤔
سه ‌شنبه
۱۱ بهمن ۹۶ , ۱۱:۳۰
شاید هم در فارسی اینجوری شده ...آخه بسیاری کلمات داریم در فارسی که ریشه عربی دارند ولی عرب ها خودشون اون کلمه رو ندارن یا به معنی دیگه ای استفاده میکنن 

بارز ترینش کلمه " انقلاب" هست که اونا میگن الثوره 


پاسخ :

🤔🤔
سه ‌شنبه
۱۱ بهمن ۹۶ , ۱۱:۳۲
هیچکدوم از این توجیهات هم که درست نباشه و گیریم که غلط باشه از اساس، غلط مصطلحه! و غلط مصطلح به هیچچچ وجه من الوجوهی هیچ گونه ایرادی برش وارد نیست! اعصاب معصاب یوخد.

پاسخ :

من با غلط مصطلح معمولا کنار نمیام :)
Mr Learner
۱۱ بهمن ۹۶ , ۱۲:۴۶
!Everything is clear now 
It's always possible to wake someone from sleep, but no amount of noise will wake someone who is pretending to asleep

پاسخ :

من کاملا بیدارم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan