مونولوگ

‌‌

من اینجوری بهش نگاه می‌کنم:


سایه‌ها رو حقیقت درونی آدم‌ها دیدم.
به نظر من سمت راستی یه آدمه با درونی پرتر از ظاهر. چهره‌ای که از خودش تو جامعه و در نگاه بقیه ساخته یه چهره‌ی کوچیک و ضعیفه، چون خودش رو باور نداره و اعتماد به نفسش رو نداره که توانایی‌هاش رو و اون باری که واقعا داره رو بارز کنه. جلوی بقیه دست به سینه می‌ایسته و نگاهش به آرای بقیه است. اگه یادتون باشه اون قدیما غلاما دست به سینه جلوی اربابشون می‌ایستادن.
سمت چپی یه آدم تو خالیه که گرچه از درون پوکه ولی خیلی پر مدعاست. با همین ادعای صرف می‌تونه تو نگاه مردم سطحی‌نگر جامعه برای خودش وجهه و شخصیت بزرگی درست کنه. اعتماد به نفس بالا (هر چند کاذب) داره، دست به کمر زده و قیافه‌ی طلبکارا رو به خودش گرفته. این روش خیلی وقت‌ها جواب میده، چون اکثر مردم، آدمای کم‌هوش یا بی‌هوشی‌ان و هیچ وقت یه چوب برنمیدارن رو طبلش بکوبن تا بفهمن که توخالیه. همیشه تو همون ارتباط سطحی باقی می‌مونن. (می‌مونم)

بیشتر از نیاز تفسیر کردم! :)) البته این تفسیر منه که با هفت درصد از آدمای اطرافم (یعنی یک نفر تو مجازی و حقیقی) همخوانی داره. تقریبا از تمام حقیقی‌ها پرسیدم، مجازی‌هام تعدادیشون جواب دادن.

+ فرمودن نظرم وحشتناکه، واسه همین از شمام پرسیدم. ظاهرا درست فرمودن، از نظر تعداد زیادی از پاسخ‌دهندگان، پاسخ این سؤال کاملا بدیهی بود و اصلا نیازی به فکر کردن نداشت. خدا گذشتگانمو رحمت کنه، زنده و مرده. اونایی که بخاطر تفاوت نگاه ناخواسته همدیگه رو رنج دادیم! شاید اونایی که نظراتشون در اقلیته بیشتر رنج دیده باشن. اونایی که دائم میشنون "این که فقط می‌خواد ساز مخالف بزنه" و بعد دیگه ساکت میشن.
+ از تمام دست‌اندرکاران محترم، ایده‌پرداز، تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگران و کلا همگی تشکر می‌کنم :)
+ حقیقی‌ها ازم می‌پرسیدن خوب حالا جواب درست کدومه بالاخره؟ :)))
  • نظرات [ ۷ ]
serek یزدان
۰۳ بهمن ۹۶ , ۲۳:۰۹
عجب... 
اتفاقا من فکر می کردم نظر ما بدیهی باشه!
یعنی باورم نمیشه جواب ما به این بدیهی بودن انقدر کم طرفدار داشته!!! ولی با وجود تفاوت داشتن نمی گم بقیه وحشتناک می گن!!!
ولی خب خاص بودن یعنی همین دیگه...خودتو ناراحت نکن آزادی اندیشه یعنی همین دیگه!حالا یه تعدادی نمی تونن بهش احترام بذارن مشکل تو نیست  :)

پاسخ :

یعنی من مطمئن بودم که همه همینیو میگن که ما گفتیم! و الّا پست نمیذاشتم که😅
بعد که وضع اینجا رو دیدم، تو خونه و محل کار از هرکی می‌پرسیدم ناامیدانه منتظر بودم بگه سمت چپی! ولی دریغ و صد افسوس!
تفاوت بد است! خیلی بد است! واقعا بد است! اینکه نه من نه بقیه بلد نیستیم از تفاوت فرصت بسازیم در واقع بد است! دیگه به اینجام رسوندن (اشاره به سیب آدم)!
با کمال احترام، به کلمه‌ی خاص آلرژی دارم :)) مال ازخودمتچکراس!

ها راستی! ایشونی که گفتن وحشتناک، این لغت رو به عنوان چاشنی طنز انتخاب کردن. ولی شدت تفاوت دیدگاه رو رسوند. در واقع توهینی نشده که من بخوام ناراحت باشم :)
دست نویس
۰۴ بهمن ۹۶ , ۰۰:۰۲
من که یه چیز دیگه گفتم :)
راستی از خانواده رجبی تشکر نکردید :))
موفق باشید

پاسخ :

"اون قد کوتاهه، چون با اون قد کوتاهیش استایل مطمئنی رو گرفته و خودش رو باور داره
اعتماد به نفس چون دیدنی نیست پس نمیشه ترسیمش کرد و به صورت سایه در این جا ظاهر شده، یعنی چیزی که درون طرف هست.
یعنی ظاهر همون کوتاهست و باطن همون سایه هستش"

شما عبارات بالا رو فرمودین. یعنی عکس نظر بنده :)

از خانواده‌ی ایشون هم متشکریم :)
ستاره جان
۰۴ بهمن ۹۶ , ۰۰:۲۶
هی فکر کنم شد هشت درصد 
چون من باهات موافقم :) 

پاسخ :

از اول بودی یا حالا شدی؟ :)
چون نگاه اول مهمه، این که بِیس نگاه‌ها یکی باشه.
البته این فقط یه مثال خیلی کوووچووولوووئه!
serek یزدان
۰۴ بهمن ۹۶ , ۰۰:۲۷
خب حالا که ناراحت نیستی خیالم راحت شد بقیه ش مهم نیست ^__^

پاسخ :

:***
ستاره جان
۰۴ بهمن ۹۶ , ۰۰:۴۰
نه دیگه حالا نشدم 
تو همون کامنت اولم که کامل نوشتم که 
از همون اول که عکس را دیدم (دیروز که آفِ شبکاری بود و گفتمت حالم خوب نیست برای کامنت نویسی؛ نظرم همین بود، ولی چون طولانی بود این نظر، دیروز دیدم حالم خوب نیست ننوشتمش)
ولی خوب مشخص بود شما متوجه نشدی چون پرسیدی آخرش نظرم چیه 
(با اینکه واقعا سعی کردم جامع و دقیق بنویسم ولی خوب من متهم همیشگی مبهم نویسی ام، :/ چمدونم والا) 

پاسخ :

متهم نیستی! جرمت ثابت شده است 😂😂😂
البته من هیچ‌وقت نگفته بودم ها! تازه بیشتر وقتها که بقیه نمیفهمیدن حرفاتو من می‌فهمیدم :))) ولی بازم گاهی برام مبهمه. فک کنم چون دقیقا شبیه گفتار می‌نویسی یکم مبهم میشه. بقیه فعل و فاعل رو پس و پیش میکنن، چند تا کلمه توضیح اضافه‌تر مینویسن تا جبران لحنی که معلوم نیست رو بکنه.

سعیکم مشکووور!
من اینجوری فهمیدم از کامنتت که با نگاه اول میگی سمت راستی اعتماد به نفسش بیشتره ولی با دقت در استایل خودشون و سایه‌هاشون فهمیده میشه سمت چپیه که اعتماد به نفس داره. اگه اینه که جواب آخرمون یکیه، بجز اینکه من کلا هیچ نوع اعتماد به نفسی تو سمت راستیه نمی‌بینم.
ستاره جان
۰۴ بهمن ۹۶ , ۰۵:۳۴
آره همینه دیگه 
پس چرا خودتو زدی اون راه؟ :/ :)

پاسخ :

الان جایی‌ام که حوصله ندارم :))
فقط بگم که فک کردم تو دوتا نگاه داری، اولیه و ثانویه.
سه ‌شنبه
۰۴ بهمن ۹۶ , ۱۳:۰۱
گاهی وقتها همه درست میگن از نگاه خودشون!
http://bayanbox.ir/view/1214690787714636970/69.jpg
بعد از کلی فسفر سوزاندن تونستم نگاه شمارو درک کنم. پس اونقدرهام وحشت نیست.

پاسخ :

بله، دقیقا. از زوایای مختلفی نگاه می‌کنیم.

معلومه برای اینکه زاویه‌ی دیدتونو عوض کنین و بیاین از اینور نگاش کنین مسیر طولانی‌ای رفتین!
ولی من الان اصلا حوصله‌ی پیاده‌روی ندارم :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan