مونولوگ

‌‌

نقشی به یاد خط تو بر آب می‌زدم


دارم سعی می‌کنم روزی دوازده لیوان آب بخورم. از همین آب‌هایی که بعضیا! میگن مزه‌ی آب آکواریوم میده. اشکال نداره، ما هم جلبک دریایی هستیم، به همین آب عادت داریم :)



+ تلاشم ستودنیست! از یک/دو لیوان به اینجا رسیدم هااا!

+ اول که چسبونده بودم به در یخچال، هیشکی نفهمید این چیه! O_o نگاش می‌کردن :)

  • نظرات [ ۱۵ ]
آسـوکـآ آآ
۲۹ دی ۹۶ , ۱۹:۴۹
واقعا ضروریه
من یه مدت دفتر پلنر داشتم
توش که علامت میزدم مجبور میشدم 8 تارو سر بکشم
اما حالا  که خودن دفتر پلنر شخصی دارم این بخشو حذف کردم :|

پاسخ :

بله، آب مایه‌ی حیاته! :)
فک می‌کردم تا یه مدت تکرار کنیم عادت میشه و دیگه نیازی نیست همچنان علامت بزنیم :|
:))
** دلژین **
۲۹ دی ۹۶ , ۲۰:۱۹
سلام
من یه استادی دارم فوق تخصص غدده... این اومده شهر ما چون مرید یکی از عارف های اینجاس ... بعد خیلی من طبابتش رو قبول دارم... از جنوب حتی به خاطرش میکوبن میان...
خیلی تاکید کرد که اینجوری آب نخورین به شدت به کلیه ها آسیب میزنه 
+آب شهر شما خدایی ی مزه ای میده:)) 

پاسخ :

مرید کدوووو عارف؟🤔😆
چطوری نخوریم یعنی؟ دوازده لیوان نخوریم؟ آب لوله‌کشی نخوریم؟ یه دفعه زیاد نکنیم؟ خلاصه کجاش اشتباس خانوم دکتر؟

+ تهران خوبه یعنی؟ بیام تهران یعنی؟ :)
ستاره جان
۲۹ دی ۹۶ , ۲۰:۴۷
@دلژین 
کامنتت خیلی پیچیده بود 
قشنگ توضیح بده 

پاسخ :

@ دلژین :)
** دلژین **
۲۹ دی ۹۶ , ۲۱:۰۱
عقیده دکتر این بود که خوردن بیش از نیاز به نفرون ها آسیب میزنه ...
چند نکته وجود داره 
شنیدی میگن ۸ لیوان اب بخورید ؟ 
خب اولا هیچ منبع موثقی برای این وجود نداره، فقط یک سری گمانه زنی هایی هست که این از کجا اومده 
تحقیق کردن دیدن احتمالا حدودهای ۱۹۴۰ اینا اومدن ی تحقیقی انجام دادن در رابطه با اینکه با هر کالری مصرفی چقدر باید آب مصرف کرد ، نتیجه اون تحقیق به این صورته که به ازای هر ۱ کالری، ۱ میلی لیتر آب باید مصرف شه و به عبارتی کسی که ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف میکنه باید ۲۰۰۰ میلی لیتر آب همراهش مصرف کنه
خب اولین سوال... اینکه واقعا ما همه ۲۰۰۰ کالری مصرف میکنیم که کنارش احتیاج به ۲ لیتر اب باشه ؟؟؟ من خودم و بکشم بیشتر از ۱۵۰۰ تا مصرفم نیست ! 
و نکته دوم که تو این تحقیق ثابت شد که مقدار زیادی از این آب با خوردن همون غذا تامین میشه خب ... 
یا میگن ممکنه از نظریه ی یک پزشک  (اسمش یادم نیست) نشات گرفته باشه که تو کتابش گفته ۶ تا ۸ تا لیوان آب بخورید که البته باز تو کتابش گفته که میوه ها منبع غنی از آب هستن و لزومی نداره حتما فقط و فقط آب بخورید...

از طرفی سال ۲۰۰۲ تحقیق گسترده ای انجام دادن و دیدن که هیچ منبع و مدرک موثقی مبنی بر مفید بودن مصرف این میزان آب وجود نداره... و ثابت کردن چه مرد و چه زن نیازی به مصرف این حجم زیاد از آب نداره واقعا !! و گفتن انسان حس تشنگی داره و اگر دهیدره بشه قطعا این حس به کمکش میاد و دیگه با وجود این نیاز نیست که اون حجم آب اضافی رو بخوره ! درست مثل این میمونه که ما به بدنمون بگیم برو بابا تو نمیفهمی که آب میخوای و هعی آب بخوریم الکی... 
نکته مهم اینه که حتما نباید فقط و فقط اب خالص خورد ، بلکه میگن باید سعی کرد مقداری رو که حدود ۳۰ درصد میشه رو از سبزی ها و میوه ها تامین کرد... بقیه میزان مورد نیاز رو بدن خودش به صورت علامت تشنگی بروز میده و ناخودآگاه تامینش میکنیم خودمون... 
سوال بعدی این که اونقدر ک به خوردن آب اهمیت میدیم به خوردن میوه و سبزی اهمیت میدیم ؟؟؟
بنابراین ۱۲ لیوان ک هیچی ، ۸ لیوانشم جای بحث داره...  
لپ کلام این که به فرمان های بدن مثل تشنگی اگر گوش بدیم مشکلی پیش نخواهد اومد و این سالم ترین روشه... 
و شما رو دعوت میکنم به خوندن این متن که چطور مصرف ۸ ایوان آب حتی میتونه شما رو بکشه ؛) 
https://www.google.com/amp/s/www.mirror.co.uk/lifestyle/how-drinking-8-glasses-water-9050345.amp

پاسخ :

عجبا! ما هرچی داریم از دکترها داریم! :))) میگن هشت لیوان بخور، می‌خوریم! بعد میان میگن نخور، باز هم میگیم باششش، چشششم :)))
راستش من خودم برام سؤال بود که چجوری لقمان به پسرش گفته تا تشنه نشدی آب نخور، بعد به ما میگن هرررچی میتونین بخورین؟😆😆
بی‌شوخی، حرفای خیلی جالبی بود، مرسی :))
دکتر جان، یه سؤال دیگه دارم: آب خوردن با غذا مشکل داره واقعا؟ یا اونم باز شایعه است؟
سه ‌شنبه
۲۹ دی ۹۶ , ۲۱:۲۸
به به...کامنت دوستاره دلژین دوستاره رو خوندم یاد حرف یکی از استادهام افتادم که بالاخره ما نفهمیدیم چی میگه این علم پزشکی! یه روز میگن تخم مرغ مفیده، یه روز میگن مضره٬ میگن خوردن سه لیوان شیر در روز ضروریه ولی نه شیر لبنیاتی هارو قبول دارن چون تب مالت میاره، نه شیر پاستوریزه رو که آب و وایتکسه ! میگن کشک سرشار از پرتیینه پس زیاد بخورید، بعد باعث سنگ کلیه میشه، پس کم بخورید...
باز دم مهندسها گرم که اگر در این دو سه دهه اخیر،چرخ روزگار بر وفق مرادشون نچرخیده و بازار گرمشون کساد شده و مورد تمسخر چهارتا علوم تجربی درپیت خوش شانس قرار گرفتن(که جزیی از امتحان الهی هست البته و باید تحمل کرد به صبر جمیل) حد اقل برای اثبات حرفهاشون چهار تا نمودار اراعه میدن و حرفهاشون رو با روابط دقیق ریاضی یا نتایج آزمایشگاهی اعتبار سنجی( validation ) میکنم. منم برنامه کرفس رو دارم که داخلش تعداد لیوان های آب روزانه رو ثبت میکنم. هر روز بعد از بیدار شدن هم یه لیوان آب سر میکشم...الان اعصابم داغون شده.احساس گناه میکنم از نوع حق النفس... کمی تا قسمتی واقعا جدی !...نمیدونم از فردا آب بخورم ، نخورم ؟! کم بخورم ؟! سه و نصفی بخورم جای هشت تا ؟! خدایا death

پاسخ :

ای بابا! منم همین افکار استاد شما رو دارم. معلوم نیس بالاخره ما باید به حرف کی عمل کنیم. طب سنتی و اسلامی هم چندان معتبر نیست. من بخاطر همین چیزا هیچ همتی نذاشتم رو خوردن شیر و حتی سبزیجاتی که معلوم نیست بالاخره مفیدن یا مضر!

واااا! علوم تجربی به شما چیکار دارن؟

نظر بعدی دکتر دلژین رو هم بخونین، جالبه. فقط مواقع تشنگی آب بخورین! آرزوی دد هم نکنین :)
سه ‌شنبه
۲۹ دی ۹۶ , ۲۱:۵۷
این شد یه حرف منطقی! ولی کلا احساسات ما خیلی خیلی از دست این پزشکهای نابلاتکلیف نامعلوم خط خطی شده و جریحه جریحه جریحه شده در مجموع.

پاسخ :

احساساتتون رو ندین دست هرکسی خوب!
دست نویس
۲۹ دی ۹۶ , ۲۲:۵۷
سلام و چه عجب از اینکه درگاه نظرها این بار بسته نیست:)
آب مایه حیاته ولی تو بعضی جاها مایه مرگه
من زمستونا کم آب می خورم امکان داره روزی یک لیوان، ولی تابستونا دست خودم نیست وحشتناک آب می خورم، تشنم میشه :)
موفق باشید

پاسخ :

سلام و خوش اومدین
آب مایه‌ی حیاته! حالا یه دو سه میلیون نفری رو هم بکشه به جایی برنمیخوره! میشه مایه‌ی حیات اخرویشون :))

طبق نظرات بالا، ظاهرا کار خوبی می‌کنین. همونقد که نیازتونه بخورین.

شما نیز :)
serek یزدان
۳۰ دی ۹۶ , ۰۱:۴۹
کار خوبی می کنی تازه آب کافی خوردن پوست رو هم خوب می کنه...
چرا مربعا رنگاشون فرق داره؟

پاسخ :

آبِ کافی! از این به بعد سعی نمی‌کنم دوازده لیوان بخورم، سعی می‌کنم آبِ کافی بخورم :))
نارنجی‌ها آبن، سبزها مایعات بجز آب :)
serek یزدان
۳۰ دی ۹۶ , ۱۰:۱۳
آخه دوازده لیوانم یکم زیاده مخصوصا واسه زمستون ...حالا باز شما خودت خانم دکتری بهتر می دونی ؛ ) 
چه جالبه جدول رنگی رنگیت :)

پاسخ :

آره دوازده تا زیاده، من خیلی زحمت کشیدم تونستم فقط یه روز تا هشت لیوان بخورم!
+ من دکتر نیستم ;)
چشات جالب میبینه :))
سه ‌شنبه
۳۰ دی ۹۶ , ۱۲:۲۴
http://bayanbox.ir/view/4154231881410796299/20180120-121514.jpg 

پاسخ :

خلاقیتتون رو تو کامنت گذاشتن بسی تحسین می‌کنم :)
اگه سایه‌ها شخصیت واقعی و اون آدما مقداری که خودمونو قبول داریم باشن، احتمالا سمت راستیه منم!
سه ‌شنبه
۰۱ بهمن ۹۶ , ۱۹:۴۴
اون تکه روزنامه رو دوساله نگه داشتم به صورت فایل! طبیعبه وقتی یکی بگه من نه منم اولین چیزی به ذهنم بیاد اون باشه ...
+ عالیست! 

پاسخ :

نه ابدا عالی نیست، زجرآوره. منظورم این نبود که مثلا من بزرگم، منظورم این بود اعتماد به نفس کافی ندارم متأسفانه.
سه ‌شنبه
۰۱ بهمن ۹۶ , ۲۲:۱۰
سمت راستی خب اعتماد به نفسش بیشتره تو عکس😎

پاسخ :

نه دیگه، سمت راستی دست به سینه ایستاده، گویی منتظر فرمانه! سایه شم که خود واقعیش باشه از ظاهرش بزرگتره. سمت چپی دست به کمر ایستاده، گویی از فرد مقابلش طلب کاره! در حالی که خود واقعیش کوچیکتر از ظاهرشه و فقط اعتماد به نفس یا به عبارتی باد داره! 😎😎
سه ‌شنبه
۰۲ بهمن ۹۶ , ۰۰:۵۵
وااااا !!! چه تفسیر وحشتناکی! 
سمت راستی قدش کوتاهه و سمت چپی قدش بلنده ... در عوض نگاه سمت راستی از بالاست به پایین یعنی خود واقعیش بزرگه...یعنی خودشو بیشتر قبول داره، ولی سمت چپی خودشو قبول نداره... من فکر میکنم سرکارم و جدی نبودید!

پاسخ :

کاملا جدی بودم. برداشت ازش آزاده، ولی چون میخوام بدونم واقعا نگاهم عجیب و وحشتناک بوده یا نه، میذارمش تو یه پست ببینم بقیه چجوری نگاه میکنن!
مشکلی نیست؟ :)

مشکلی هست؟ :)
سه ‌شنبه
۰۲ بهمن ۹۶ , ۰۷:۵۵
من رای به وحشتناک بودنش میدم از همین الان!

پاسخ :

شما باید بی‌طرف بمونین. تازه اصلا نظری وجود نداره که شما بخواید بگید وحشتناکه یا نه، چون من نظر خودم یا شما رو که نمیگم، فقط میگم تفسیرش کنن. نظرات مرتبط هم فعلا عدم نمایش میشن :)
رسول قنبری
۰۶ بهمن ۹۶ , ۰۰:۴۹
فرق خونه هایی که دو رنگن با خونه هایی که تک رنگن چیه؟

پاسخ :

نصف لیوان آب خوردم، نصف لیوان شیر یا آبمیوه یا...
:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan