مونولوگ

‌‌

کاش خوابم ببره!

اصلا کی گفته فراموش‌کاری چوووون من بره عضو کتابخونه بشه؟ فک کنم پولام زیادی کرده، دوست دارم یکم جریمه بدم کم بشه!
انقد دوست دارم کتاب بخرم بمونه برای خودم. ولی خوب تو این یک سالی که رفتم سر کار اصلا نتونستم پس‌انداز کنم، و از سوی خانواده بسی شماتت میشم! بخاطر همین رفتم کتابخونه عضو شدم که دیگه کتاب نخرم. باقی خرج‌ها رو هم دارم به صفر نزدیک می‌کنم. اون قرضی که از آقای گرفته بودم رو بیشترشو دادم. حقوق این ماه رو دو دستی تقدیمشون کردم. با خودم گفتم بذار ماه بعدم بگیرم یه جا بدم، بعد ترسیدم تا ماه بعد خرجش کنم :/
چرا اینقد سخته آدم از پدرش پول بخواد؟ پول تو جیبی منظورمه. هدهد که از وقتی عقد کرد کار نمی‌کنه. اصلا و ابدا هم به شوهرش نمیگه پول بده، از آقای هم روش نمیشه پول بگیره. همینجور مثل هدهد مونده رو درختِ پر گِل! من نمی‌دونم با این وضعیت چرا کارشو ول کرد؟ این مردهام یکم درک ندارن والا! من تصمیم داشتم اگه یه وقت ازدواج کردم نرم سرکار، حالا می‌بینم نمیشه اصلا! چجوری به یه نفر دیگه بگم "میشه لطفا یکم پول بدی من برم پالتو بخرم؟" "میشه بهم کرایه ماشین بدی برم حرم؟"!!! از اطراف و اکناف اشاره می‌کنن که "یاد می‌گیری دختر جان! یااااااد می‌گیرییییییی!" چمدونم والا! ما همون قدیم هم کلی عرق بر جبینمون می‌نشست تا از آقای پول بگیریم، الان که هیچ!

+ فعلا کتابایی که می‌خوام قدیمی‌ان و پیدا میشه تو کتابخونه، تا ببینیم بعدا مخازن چقدر جوابگوی ما هستن!
+ من چرا نمی‌فهمم که نباید دایه‌ی دلسوزتر از مادر بشم؟ چرا حرص بخورم و پیگیری کنم وقتی خودشون عین خیالشون نیست؟
+ فک کنین یه خانم هستین، باردار شدین، تا اواسط بارداری رو رفتین، حالا دکتر گفته باید ختم حاملگی بدین وگرنه جون خودتون در خطره، بعد شاید برای آخرین بار می‌خوان صدای قلب جنین رو گوش بدن. دوست دارین بیشتر بشنوین یا اینکه زود قطعش کنن؟ من باید چیکار می‌کردم؟ مونده بودم بذارم گوش کنه یا قطع کنم که بغضش نترکه! هعی دنیا!

Designed By Erfan Powered by Bayan