مونولوگ

‌‌

روز حمل و نقل و رانندگان

چند ساعت دیگه، نزدیکای اذان صبح، بیست و چهار ساله میشم. پامو میذارم رو دم بیست و پنج سالگی. 24 رو دوست داشتم، همونطور که 22 رو، و همونطور که 26 رو.
امشب یه بحث مفصل با مامان داشتم، سر اینکه چرا به خاله گفتم از جشن هدهد فیلم نگیره! بحث به جاهای باریک هم کشید. خدایا من نمی‌فهمم چرا مامان انقد مقاومت میکنه در برابر هر نوع منطقی که خونواده‌شو محکوم کنه؟ چرا انقدررررر همه چیز تو خونواده‌ی مامان گل و بلبله و هیچ اشکالی به کارهاشون وارد نیست، ولی خونواده‌ی بقیه سرتاپا مشکلن؟ بحث انقدر ناراحت‌کننده بود که ناراحتیای قبلشو شست برد!
ناراحتی قبلی یه مسئله در مورد هدهد بود. مردک احمق! معلوم نیست تو کله‌ی بعضی مردها چی میگذره! نشسته نشسته نشسته (کااااملا منفعلانه) تا هدهد ازدواج کرده، بعد برداشته با شماره‌ی جدید اکانت جدید ساخته (چون چند تای قبلی رو هدهد بلاک کرده بود!) و پیام فرستاده که "خدا ازت نگذره!" و بلافاصله هدهد رو بلاک کرده! میگم شما فعلا یه چند سال دیگه هم بشین، هنوز زوده اکتی ازت سر بزنه! ولی واقعا شانس آورده که امروز فردا کرده، اگه میومد جلو مطمئنم هم آقای هم هدهد برخورد شدیدی باهاش میکردن.
من تا امروز نمی‌دونستم کلمبیا تو قاره‌ی آمریکاست! فک می‌کردم تو اروپا باشه. یکی از بچه‌ها تو گروه کلاس یه بات گذاشته بود که چند تا آپشن داشت. مثلا اینکه شبیه کدوم سلبریتی ایرانی یا خارجی هستی، تخمین سن، تخمین ملیت و... اولی رو نمیگم شبیه کی گفت، دومی رو گفت 25، سومی رو هم گفت کلمبیایی!

+ می‌خواستم کامنت این پست رو ببندم، ولی بجاش فقط میگم تبریک نگین، چون نمی‌دونم جوابش چی میشه.
  • نظرات [ ۱۵ ]
هَشْتْ حَرْفى
۲۶ آذر ۹۶ , ۰۱:۵۸
بابت اینکه متوجه شدید کلمبیا تو قاره ی اروپا نیست میشه تبریک گفت که؟! :))

پاسخ :

بله. رهایی از این جهل عظمی واقعا هم تبریک داره! :)
پرهـ امـ
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۱:۴۰
به به ! پس شما هم آذر ماهی هستید :دی گفتم چقدر کمالات !! ازتون میباره هاا .. واسه همین بوده پس :دی
منم از اتفاق تبریک شنیدن جذابیتی واسم نداره و به هیچ وجه :| خوشم نمیاد کسی بهم تبریک بگه ..
اما خب نمیشه نگفت ؛ تبریک.

پاسخ :

اتفاقا آذر ماه مشکلاته! خصیصه‌های اذیت‌کننده‌ای داره. کاری ندارم که طالع‌بینی خرافه است یا نیست، فقط می‌دونم اون ویژگی‌های اساسی که برای آذر گفتن رو دارم متأسسسفانه.
حالا که خوشتون نمیاد و تبریک میگین، پس تولد خودتونم مبارک :|
serek یزدان
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۳:۲۷
ای بابا نمی شه تبریک نگفت که!!! ما تبریک میگیم تو جواب نده :)))
تولدت مبارک ؛ )
یعنی اون مردک مذکور خواستگار ناکامی بوده که خعلی جواب رد شنیده و هنوزم امیدوار بوده؟ عجب :| 
به نظرم با مامانا نباید کل کل کرد...حتی اگر می دونیم کاملا اشتباه فکر و رفتار می کنن...یه چشم یا ببخشید یا باشه ی خشک و خالی بگو و رد شو برو ...مامانه دیگه کاریش نمی شه کرد به رضایتش احتیاج داری ؛ )

پاسخ :

باشه من نشنیدم🙉

آره، مستقیم و غیر مستقیم حالیش کردیم که نمیشه آقاجان! نمیییشه. نمی‌دونم واقعا چطور امیدوار بوده! نمیفهمم این آدما رو :|

چیکار کنم من، درموندم بدجور. نمی‌تونم به چیزی چشم بگم که فک میکنم درست نیست، نمی‌تونم چیزی رو درست بدونم که فک میکنم اشتباهه. خدایا من چرا اینجوری بودم از اول؟ نمیشد مثلا یکم مطیع‌تر می‌آفریدی منو؟😔
** دلژین **
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۳:۵۶
تولدددت مبااارک 
در جواب بگو تولد تواااام مباااارک :)))) 

پاسخ :

تولد تواااام مباااارک ;)))
حالا کی هست؟
غمی ‌‌
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۵:۱۲
ورودتون رو به 25 سالگی تسلیت عرض می‌کنم. ( صرفا جهت تبریک نگفتن:) )

پاسخ :

بسیار جالب بود :)
serek یزدان
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۶:۱۱
از اونجایی که بسیااااار شبیه همیم می فهمم چی میگی ...
اما خب حساب پدر و مادر از بقیه ی مخلوقات جداست...
یکم سعی کن تو می تونی ... اولش یکم سخته ولی بعد خدا کمک می کنه راه می افتی ؛)

پاسخ :

من خیلی سعی کرده‌ام، خیلی خیلی سعی کرده‌ام، اما بارها با شکست مواجه شده‌ام، جوری که آرزو کرده‌ام کاش اصلا توانایی حرف زدن نمی‌داشتم اما در عوض مطیع‌تر می‌بودم. من هم‌اکنون خیلی خیلی ناراحت، پشیمان، نادم و همه‌ی چیزهای بد هستم. من باز هم تلاش خواهم کرد، اصلا از امروز هم و غم خود را بر این خواهم گذاشت که هرکس هر حرفی به من زد از خودم دفاع نکنم تا کمی مسئله برایم عادی شود. من خوشحالم که وجود دوستی همچون شما موجب این تلاش دوباره شده است. نقطه
جناب دچار
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۸:۵۸
از اینکه یه سال دیگه میرید توی 26 چه حسی دارین؟ :)

+ ما درمورد اون بازیگره کنجکاو شدیم الان! :)

پاسخ :

بی‌صبرانه منتظرشم :|

بازیگر نیست، گوینده اخباره.
پرهـ امـ
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۹:۰۳
متشکرم! 😅
نه ! من که از آذر راضی ام😅

پاسخ :

خواهش می‌کنم :|

شاید واسه آقایون خوب باشه.
serek یزدان
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۹:۲۹
مسیر زندگیتو عوض کردم نه؟ 
:))))
متحول شدی؟ 
از بس نفسم گرمه به خدا :) 
واااهاهای حس می کنم الان دیگه بهم وحی بشه به پیغمبری مبعوث بشم... 

پاسخ :

اوهوم :| حتی اطرافیانمم متوجه تغییراتم شدن :)
نفس هموجور نفسه دیگههههه! ^_*
serek یزدان
۲۶ آذر ۹۶ , ۱۹:۳۶
خدا حفظم کنه واقعا...عجب چیزی بودم خودم خبر نداشتم ؛)

پاسخ :

خداااا حفظت کنه سه‌رک خاتووون :):)
ام شهرآشوب
۲۶ آذر ۹۶ , ۲۳:۲۲
پس تبریک نمیگم.  میلادتان گرامی باد!

متاسفانه همیشه همینجوره،حالا تا چهل سالگی هم اگه مجرد باشی نمیان ها! منم همچین که عروس شدم سییییل  خواستگارا یکی یکی خودشونو رو کردن، خب مرده بودین تا الان عایا؟؟؟

پاسخ :

زادروز سومین اختر تابناک آسمان منزلمان خجسته باد عصن!

دقیقا واسه هدهد هم همینجوری شد! تازه گفتم بجز مورد بالا، یکی دیگه‌م همزمان با داماد الانمون اومده بود خواستگاری. من قبلا فک می‌کردم انتخاب از بین دو یا چند نفر هیجان‌انگیز باشه، الان می‌بینم خیلی هم سخت میشه واقعا.
س _ پور اسد
۲۶ آذر ۹۶ , ۲۳:۴۷
وَسَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ ..... س مریم - 15


پاسخ :

و یوم یموتُ و یوم یبعثُ حیا!
مرسی از این سلام قشنگ :) دو تای بعدیش هم خیلی مهمه!

الان من یه سؤال برام ایجاد شد. حضرت یحیی که شهید شدن، پس چرا می‌فرمایند "یموتُ"؟ چرا ماضی نیست؟🤔
س _ پور اسد
۲۷ آذر ۹۶ , ۲۲:۳۴
سلام و تحیات ... سئوال و نکتهء جالبی است ؛ مع الاسف من مفسر قرآن نیستم ... به تفاسیر مراجعه کردم ... نتایج را ذیلا"می آورم .چنانچه پاسخ سئوالتان را یافتید ما راهم مطلع کنید:

تفسیرالمیزان: کلمه سلام (در معنا) نزدیک با کلمه (امن ) است، و آنچه از موارد استعمال آن به دست مى آید این است که فرق میان آندو این است که (امن ) عبارت است از خالى بودن مکان از هر چه مایه کراهت و ترس آدمى است، ولى سلام عبارت است از اینکه محل طورى باشد که هر چه آدمى در آن مى بیند ملایم طبعش باشد، نه از آن کراهت داشته باشد، و نه ترس.

و اگر کلمه سلام را نکره آورد براى این بود که تعظیم را بفهماند، یعنى در این سه روز سلامى فخیم و عظیم بر او باد، و در این ایام که هر کدامش ابتداى یکى از عوالم است، و آدمى در آن زندگى مى کند از هر مکروهى قرین سلامت باشد، روزى که متولد مى شود به هیچ مکروهى که با سعادت زندگى دنیایش ناسازگار باشد دچار نگردد، و روزى که مى میرد و زندگى برزخیش را شروع مى کند قرین سلامت باشد، و روزى که دوباره زنده مى شود و به حقیقت حیاة مى رسد سلامت باشد، و دچار تعب و خستگى نگردد.بعضى گفته اند تقیید بعث به قید (حیا) براى این بوده که بفهماند یحیى به زودى شهید خواهد شد، چون خداى تعالى در جاى دیگر درباره شهداء فرموده : (بل احیاء عند ربهم یرزقون). و اختلاف تعبیر در (ولد) و (یموت و (یبعث که اولى را گذشته و دو تاى آخر را به صیغه آینده آورد براى این بود که بفهماند این سلام را در حال حیات دنیویش به او فرستاده بود، نه اینکه در عصر رسول خدا (صلى اللّه علیه وآله وسلم) به او فرستاده باشد.


تفسیرنمونه:تعبیر به سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا نشان مى‏دهد که در تاریخ زندگى انسان و انتقال او از عالمى به عالم دیگر سه روز سخت وجود دارد ، روز گام نهادن به این دنیا یوم ولد و روز مرگ و انتقال به جهان برزخ یوم یموت و روز برانگیخته شدن در جهان دیگر ( و یوم یبعث حیا ) و از آنجا که این سه روز انتقالى طبیعتا با بحرانهائى روبرو است خداوند سلامت و عافیت خود را شامل حال بندگان خاصش قرار مى‏دهد و آنها را در این سه مرحله طوفانى در کنف حمایت خویش مى‏گیرد .

هر چند این تعبیر تنها در دو مورد در قرآن مجید آمده است در موارد یحیى (علیه‏‌السلام‏) و عیسى (علیه‌‏السلام‏) ، اما در مورد یحیى تعبیر قرآن ، امتیاز خاصى دارد ، چرا که گوینده این سخن خدا است در حالى که در مورد مسیح (علیه‌‏السلام‏) گوینده ، خود او است. ناگفته پیدا است کسانى که در شرائط مشابهى با این دو بزرگوار باشند مشمول این سلامت خواهند بود. جالب اینکه در روایتى از امام على بن موسى الرضا (علیهماالسلام‏) مى‏خوانیم : ان اوحش ما یقوم على هذا الخلق فى ثلاث مواطن : یوم یلد و یخرج من بطن امه فیرى الدنیا ، و یوم یموت فیعاین الاخرة و اهلها ، و یوم یبعث حیا ، فیرى احکاما لم یرها فى دار الدنیا و قد سلم الله على یحیى فى هذه المواطن الثلاث و آمن روعته فقال و سلام علیه ... وحشتناکترین دوران زندگى انسان سه مرحله است ، آن روز که متولد مى‏شود و چشمش به دنیا مى‏افتد ، و آن روز که مى‏میرد و آخرت و اهل آنرا مى‏بیند و آن روز که برانگیخته مى‏شود و احکام و قوانینى را مى‏بیند که در این جهان حکمفرما نبود ، خداوند سلامت را در این سه مرحله شامل حال یحیى نمود و او را در برابر وحشتها امنیت و آرامش داد و فرمود : و سلام علیه ... پروردگارا در این سه موطن حساس و بحرانى سلامت را به ما مرحمت کن .

تفسیر نمونه ج : 13ص :27

پاسخ :

سلام
خیلی متشکر. جوابم رو تو قسمتی که زیرش خط کشیدم و بولد کردم پیدا کردم، ممنون :)

می‌بخشید زحمتتون دادم، نمی‌دونم چرا به ذهن خودم نرسید برم تو تفسیر نگاه کنم!😓
س _ پور اسد
۲۷ آذر ۹۶ , ۲۳:۵۱
علیکم السلام
خوب بحمدالله امروز یک کار مفید کردم :)
 فرق جوان پرمشغله ؛ با میانسال بیکار در همینه دیگه 😓
وفقکم وایانا

پاسخ :

بحمدالله یه چیزی یاد گرفتم :)
شما رو نمی‌دونم، فک نکنم بیکار باشین. ولی من که مشغله‌ی زیادی ندارم :)
وفقکم و ایانا :)
سه ‌شنبه
۲۸ آذر ۹۶ , ۱۲:۲۸
روز حمل و نقل رانندگان مبارک :)

روز تولد آدمیزاد هم اگر برای خودش مهم نباشه، دیگه هیچ ...اگر مهم نبود یک پست بهش اختصاص نمیدادید، happy birthday آرتمیس بانو! جوابش مهم نیست:)



پاسخ :

بله واسه راننده‌ها مبارک باشه :)
حقیقتش قبلا مهم بود، امسال خنثی شدم. پست هم واقعا نمی‌خواستم بذارم براش، اومده بودم بقیه چیزا رو بنویسم ناگهان یادم اومد عه! مثلا تولدمه انقد ناراحتم!
متشکر :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan