مونولوگ

‌‌

روزمرگی

امشب داشتم از خیابون رد می‌شدم، مثل همیشه گوشیم دستم بود. یه موتوری از جهت مخالف خیابون اومد و اونی که ترک موتور نشسته بود چنگ زد گوشیمو بگیره. موفق نشد.

امروز یکی تو کلاس خیاطی سر یه موضوعی به شوخی می‌گفت "بگین مرگ بر آمریکا!" گفتم "به آمریکا چیکار دارین بابا؟ بگین مرگ بر انگلیس با این یقه‌هاش!" داشتم یقه انگلیسی می‌دوختم، مانتویی که تا اینجا حدود 60 تومن خرج برداشته و یقه‌اش اصلا تمیز درنیومده! یعنی اگه مثل بازاری‌ها تمیز درمیومد حدود 150 قیمتش بود.
با این رویه‌ی من باید "درود بر فرانسه" رو هم جزء شعارام قرار بدم! بخاطر یقه فرنچ :)

بره‌ی ناقلای عشق اومده بود خونه‌مون. در بدو ورود گفت "ما شیر آبمونو از تو باغچه آوردیم بیرون! آخه بابام لوله‌کشه!!" گفتم "کجای بابات لوله‌کشه آخه؟" میگه "دستاش😂😂😂"

دیشب از اتاق رفتم تو هال، دیدم مامان و آقای دارن صحبت می‌کنن، میگم "بحث امشب چیه؟" آقای میگن "بحث امشب اینه که تو باید اعدام بشی!🙂" :|
پریشب داشتیم در مورد تبعیض بین زن و مرد تو اسلام و خانواده‌ی خودمون صحبت می کردیم. نتیجه این شد که ما از دین برگشتیم! :) دیشبم حکم اعدامم صادر شد :)

  • نظرات [ ۱۸ ]
ستاره جان
۲۸ شهریور ۹۶ , ۲۲:۱۷
خوبه 

پاسخ :

کامنت خصوصیت: 😂😂😂😂😂
این‌طوری بهش نگاه نکرده بودم! من معمولا از این زوایا به مسائل نگاه نمی‌کنم 😂😂😂😂😂
ستاره جان
۲۸ شهریور ۹۶ , ۲۲:۱۹
تبعیض بین زن و مرد دراسلام که واضحه 
و این تبعیضو همون خدایی گذاشته که تصریح می کنه اول آدم رو ساختم و بعد برای آرامشش زن را
یعنی ما زن ها اگر مردی نباشه موجودایی بی مصرفیم و چون وجودمون به اونا معنی پیدا می کنه حق حیاتمون هم صدقه سری اوناست...

پاسخ :

واقعا؟
پس حدیث قدسی "لَوْلاک" چی میگه؟
(( دایی ))
۲۸ شهریور ۹۶ , ۲۲:۲۲
حکمی که اجرایی نشه به هیچ دردی نمیخوره! 
به نظرم اگه فقط آلما توکل رو اعدام کنن شر میخوابه ...😂

+And unfortunately they were able to steal mine 

پاسخ :

بیاین اجرا کنین تا به درد بخوره :/
الان یعنی فک می‌کنین ما تحت رأی آلما توکل فکر و عمل می‌کنیم؟ اسم من از بچه‌گی تبریز بوده! چون از همون اووول انقد به تبعیض بین پسر و دختر اعتراض کردم که پدرم گاهی به شوخی تبریز صدام می‌کرد. بعد از آشنایی با آلما آتیشم خوابیده اتفاقا! منطقی‌تر نگاه می‌کنم.

+ And I didn't know this Sentence, beacuse I don't know english well.
شهرام ع.ا
۲۸ شهریور ۹۶ , ۲۲:۳۱
سلام .

چه سبک خوبی توی نوشتن روزمرگی هات داری ...

اصلا شبیه روزمرگی نیست :)

پاسخ :

سلام
ممنون
ستاره جان
۲۹ شهریور ۹۶ , ۰۸:۰۰
لولاک چی؟ 

پاسخ :

"یا احمد، لولاک لما خلقت الافلاک؛ و لولاعلی لما خلقتک؛ و لولافاطمه لما خلقتکما"
دُچــــ ــــار
۲۹ شهریور ۹۶ , ۰۹:۳۹
یکی هم هست که همش داره از خیابون رد میشه :))

+ با بچه درست صحبت کنیم :)

پاسخ :

چیزی نگفتم که! فقط گفتم بابات لوله‌کش نیست! انقد کلاس همه‌کاره بودن باباتو نذار!!!😑
ستاره جان
۲۹ شهریور ۹۶ , ۰۹:۴۳
هه 
نگو 
نگو عزیزم 
فاطمه یک شخص است دختر پیامبر همسر علی نه نماینده زن ها :|

پاسخ :

ببین اینطوری نمیشه راجع بهش حرف زد.
میگی "خدا گفته آدم رو آفریدم و برای آرامشش حوا رو" اینجا حوا رو یک شخص، همسر آدم، نه نماینده‌ی زن‌ها، معرفی نمی‌کنی.
ولی وقتی به "لولافاطمه" می‌رسی، میگی فاطمه یک شخصه نه نماینده‌ی زن‌ها.
دو رویه‌ی متفاوت در دو مورد مشابه.
ستاره جان
۲۹ شهریور ۹۶ , ۱۰:۰۵
نه عزیزم من حوا رو نماینده زن ها نوشتم نه به عنوان یک شخص. 
تو قرآن هم اومده لتسکنوا الیها 

پاسخ :

منم همینو گفتم.
شما میگی حوا نماینده‌ی زن‌هاست ولی فاطمه (ع) نماینده‌ی زن‌ها نیست. اینکه نشد.

ستاره جان
۲۹ شهریور ۹۶ , ۱۱:۴۳
به خاطر اینکه تو همون حدیث قدسی اینجور میاد 
من همه چیو برای تو آفریدم خطاب به پیامبر
خوب پیامبر رو نماد چی بگیریم؟ آدمها؟ مردها؟ اگه آدمها که فاطمه و علی در ادامه حدیث چی اند؟ اگه مردها که علی در ادامه حدیث چیه؟
پس نمیشه بگیم تو این حدیث فاطمه هم نماد زن هاست چون پیامبرش نماد مردها نیست 

پاسخ :

بابا اصلا با نماد و نماینده چیکار داری؟
میگم یه زن تونسته به اون حد برسه که اگه نباشه دنیا نباشه.
اونم (اگه سند حدیث درست باشه) خدا گفته! یعنی کسی ابایی نداره که بگه زن‌ها با مردها فی‌الذات فرقی ندارن و پتانسیل لازم و کافی رو دارن.

+ تا فردا صبح نمی‌تونم بیام نت احتمالا! خداحافظ :)
ستاره جان
۲۹ شهریور ۹۶ , ۱۲:۲۷
نه بابا 
خود خدا تو قرآنش گفته فرق دارن 
و اینکه ممنون که تو هم گفتی اگه سندش صحیح باشه چون راستش منم به اون حدیث مشکوکم 

پاسخ :

نفس عمیق و :)
ذهن کوچک
۲۹ شهریور ۹۶ , ۱۲:۴۵
حیفه شما رو اعدام کنند !
باید شما رو دار بزنند >:) (وی سپس خنده ای شیطانی سر داد)

پاسخ :

:/
ام شهرآشوب
۲۹ شهریور ۹۶ , ۲۱:۳۱
تیکه ی یقه انگلیسی خیلی خنده دار بود :))) 
منم بر این باورم که انگلیس از آمریکا خطرناکتره!!

به قول آقای دچار شک و بحثی که مقدمه ی رشد بشه خوبه، اگه قرار بود با این بحثا کسی رو دار بزنن که الان نصف حوزه علمیه اعدامی بودن :|

پاسخ :

من بر این باورم که یقه انگلیسی از یقه آمریکایی سخت‌تره :)

اگه واقعا قرار بر اعدام بود من در اوان طفولیت معدوم شده بودم والسلام!
serek یزدان
۳۰ شهریور ۹۶ , ۰۳:۰۶
دزده چنگ زد موفق نشد بیخیال شد؟دزدم دزدای قدیم...
حکم صادره قابل تجدید نظر یا فرجام خواهی هست یا نه؟ ؛ )

پاسخ :

کشمکش کرد البته. شلوغ بود دور و برم نشد برگرده. حالا این دفعه شما اغماض کن، از جرگه‌ی دزدا بیرونش ننداز :)
می‌خوای وکیلم بشی؟ 😉
(( دایی ))
۳۰ شهریور ۹۶ , ۰۶:۴۳
منظورم این نبود....
 ما آلما توکل رو به عنوان لیدر شناسایی کردیم not you ! 

+گوشی من رو تونستن بزنن دزدا :)

پاسخ :

Ok!

+ همون دقایقی که دستشون بوده نوش جونشون :)
serek یزدان
۳۰ شهریور ۹۶ , ۱۲:۱۶
با اجازه ی بزرگترا بله :))))

پاسخ :

شولولولولووووو :):):)
serek یزدان
۳۰ شهریور ۹۶ , ۱۲:۴۴
خخخخخ ؛ )

پاسخ :

😉
* RayanFar
۳۰ شهریور ۹۶ , ۲۰:۲۴
شما که خودت شجره نامه داری چرا؟؟
بر طبق یک قاعده ی کلی "آنها در عقل و عبادت و ارث ناقص هستند".

پاسخ :

الان چه ربطی به شجره‌نامه داشت؟ o_O
* RayanFar
۳۱ شهریور ۹۶ , ۰۰:۳۶
یعنی نباید به این چیز ها فکر کنی ، همانا گمراهی از رگ گردن به شما نزدیکتر است...

الان چه ربطی به شجره‌نامه داشت؟ o_O
تعجب نکن ، من خودمم خیلی اصیلم بر طبق یک قاعده ی کلی میدونم که از نسل حضرت آدم هستم ، فقط چون تعداد اجداد ما خیلی خیلی زیاد بودند و شاید روز های اول نوشتن نمی دانستند و طول کشیده تا متمدن بشن، شجره نامه ندارم. اصالا به همین دلیل که از نسل حضرت آدم هستم حدود رو رعایت میکنم که عوام یه وقت نگن هی پسر تو اصلا مثل یا نزدیک به تفکر اجدادت فکر نمیکنی در حالی که از نسل پیامبری... 
کاش اعتقادات هم با ژن منتقل میشد، وقتی آدم های اصیل یه چیزی خلاف نظر اصول اعتقادی میگن به طور غیر ارادی یاد پسر نوح می افتم که داشت غرق میشد و حیوانات از روی کشتی پدرش براش دست تکون میدادند...

پاسخ :

الان دارین کنایه می‌زنین؟ من کی گفتم اصیلم؟
از اونجایی که بنده‌ی فرزند نوح، در عقل و عبادت و ارث ناقص هستم، بهتره بحث همینجا خاتمه پیدا کنه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan