مونولوگ

‌‌

یکی بیاد کفالت منو قبول کنه!

میگه "من وقتی پس‌اندازم به کمتر از یه حدی میرسه استرس می‌گیرم و دیگه اصلا خرج نمی‌کنم"

میگم "من خیلی وقت‌ها پس‌اندازم به صفر می‌رسه!"

شاخاش قلپ قلپ میزنه بیرون :)

میگه "من همیشه به روز مبادا فکر می‌کنم"

دقیق یادم نیست چی گفتم، ولی الان که فکر می‌کنم، روز مبادا تقریبا برام تعریف نشده است. تمام روزهای ما روز مباداست، هر روز یه امتحان جدید داریم. فکر نکنیم اگه پول پس‌انداز کردیم امتحان مالی و اقتصادی نداریم. اگه قرار باشه موقع داشتن n ریال (تومن؟ دلار؟) پول، امتحان بی‌پولی بدیم، یا سؤالات بر اساس سرمایه‌ی n+1 ریالی (تومنی؟ دلاری؟) طرح میشه، یا کاملا ناگهانی سرمایه‌مون n_1 ریال (تومن؟ دلار؟) میشه.


یکی دو ساعت بعد میگه "اگه عزرائیل هر لحظه‌ای بیاد بخواد جونمو بگیره، من مقاومت نمی‌کنم، چون وابستگی زیادی به دنیا ندارم!"

میگم "درک نمی‌کنم چی میگی"

میگه "من فقط بخاطر مامانم که می‌دونم خیلی اذیت میشه، شاید نخوام بمیرم. وگرنه مقاومت خاصی ندارم"

میگم "بنظرم در هر حالتی انسان در برابر مرگ مقاومت می‌کنه، بجز یه حالت. وقتی که اعتقاد عمیق به آخرت داشته باشی، وگرنه میل به جاودانگی خودبخود باعث مقاومت میشه، چه خوب زندگی کرده باشی چه بد، چه وابستگی داشته باشی، چه نه."


حالا که فک می‌کنم، من اعتقاداتمو به هیچکس عرضه نکردم، چه بسا از ریشه غلط باشه. بچه که بودم (شاید راهنمایی یا حتی کمتر) پرواز روح رو می‌خوندم که توش یه بچه تحت تربیت یه معلم اخلاق (تا جایی که یادمه) قرار می‌گیره و رشد می‌کنه. همه‌اش با خودم می‌گفتم کاش منم یه استاد واقعی، یه مراد پیدا کنم، باهاش برم تا تهِ تهِ تهش. از اون‌روزا خیلی فاصله گرفتم، خیلی!

  • نظرات [ ۶ ]
دُچــــ ــــار
۰۲ شهریور ۹۶ , ۱۸:۲۶
:)) الان خلوته کسی نیست کفالت قبول کنه :)

پاسخ :

وقت شلوغیش کِیه؟ برم همون‌وقت بیام!
س _ پور اسد
۰۲ شهریور ۹۶ , ۲۱:۵۴
طی این مرحله بی همرهی خضر مکن ! ظلمات است بترس از خطر گمراهی ؛گرت سلطنت فقر ببخشند ای دل ؛کمترین ملک تو از ماه بود تا ماهی ؛ 
تو دم فقر ندانی زدن از دست مده؛ مسند خواجگی و مجلس تورانشاهی
حافظ

پاسخ :

خوب من یه زمانی راه افتاده بودم واسه طی طریق، زمین خوردم و هنوز بلند نشدم، یه چند تا حرکت کوچیک کردم، دیدم زمین انگار شُله، گِله، باتلاقه، سکونو ترجیح دادم. حداقل سرعت غرق شدن کمتر میشه. خدا بزرگه :) بزرگتره :)
س _ پور اسد
۰۲ شهریور ۹۶ , ۲۳:۰۸
سلام... چاره اش سکوت نیست... تحقیق وتوسل و توکله... شما که مجاور آستانه پر محبت علی ابن موسی الرضا ع هستید.... می توانید از مجموعه علمی فرهنگی و معنوی متصل به این دستگاه معتبر و معنوی عقب افتادگی ها را جبران کنید....... فضولی کردم ببخشید
یاحق

پاسخ :

لطف کردین! ممنون
من سکوت نکردم، ناخودآگاه تو یک حالت تدافعی، سکون رو انتخاب کردم؛ که البته نتیجه‌ای جز به قهقرا رفتن نداره.
اون دست و پایی هم که گفتم زدم، اساتید دانشگاه و حرم بودن که جواب هیچ سؤالی رو هم ندادن. البته من خیلی زود از سؤال جواب دست کشیدم، چون دیدم از هرکی می‌پرسم میزنه بدتر می‌کنه. گذاشتم تا وقتی خدا آدمشو بذاره سر راهم.
+ توسل درست و سر جاش، ولی شما طوری از آستانه حرف می‌زنین انگار امام رضا خودشون اداره‌اش می‌کنن! این مجموعه هم دست ما آدم‌هاست و باید بتونه در درجه اول جلب اعتماد کنه.
س _ پور اسد
۰۲ شهریور ۹۶ , ۲۳:۴۳
اعتماد... بله ... خیلی مهمه .... کتاب هم بد نیست..... شرح حال آیت الله سیدعلی قاضی ... آیت الله انصاری همدانی ... آیت الله شاه آبادی...شیخ رجبعلی نکوگویان(خیاط) ؛رساله لقاءالله(میرزا جواد آقا ملکی تبریزی ).... 
موفق باشید

پاسخ :

کتاب بله، خوبه. خیلی هم ممنون میشم معرفی بفرمایید، ولی نه شرح‌حال و زندگی‌نامه. از اولِ اولِ اول باید شروع کنم. از اولین اصل دین.
قبلا هم کتاب بهم پیشنهاد شده، ولی کتابی که با پیش‌فرض مسلمان بودن خواننده نوشته شده. منم یکم بدقلقم تو تحقیق. استدلال منطقی لازم دارم، نه احساسی یا عرفانی یا مذهبی.
شرمنده، دفعه‌ی بعد برای گرفتن راهنمایی مزاحم وب خودتون میشم.
الف سین
۰۲ شهریور ۹۶ , ۲۳:۵۸
اینا رو آخوندا درآوردن :)))

پاسخ :

چی رو آخوندا درآوردن؟ اینکه باید یکی باشه باهاش بری بالا؟
خوب بچه بودم، عینهو همونو می‌خواستم. حالا یه نفر می‌خوام سؤالامو جواب بده فقط.
الف سین
۰۳ شهریور ۹۶ , ۰۰:۲۷
نمیدونم. کلا همه چیو آخوندا درآوردن :))

پاسخ :

مهم اینه بفهمیم از کجا درآوردن! :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan