مونولوگ

‌‌

همسایه‌ای که شناخته شد!

امروز دریچه‌ی جدیدی از این دنیا به روم باز شد!

سر سفره‌ی نهار بودیم که صدای آژیر ماشین اومد. مثل همیشه گفتیم لابد گربه‌ای پریده یا بچه‌ای لگد زده یا هرچی! بعد گوشی داداش کوچیکم زنگ زد، جواب نداد. چند دقیقه بعد داداش کوچیکم رفت تو کوچه دید آینه بغل راننده شکسته! چند هفته پیش بود که همینطور شکسته بودنش و رفته بودن، آقای هفتاد تومن آینه رو عوض کرده بود. این دفعه دوستای داداشم دیده بودن کی زده، بهش زنگ هم زدن جواب نداده. بعد که رفت تو کوچه یه پی‌کِی رو نشونش دادن و گفتن اون بوده. ماشین مال محله‌ی ما نبود، ولی نزدیک خونه ‌ی ما پارک شده بود. بعد دیگه گفتن یه خانمی بوده بعد از اینکه زده پیاده شده با همسایه‌ی ما صحبت کرده و رفته. داداشمم رفت از همسایه پرسید قضیه رو. اونم اول منکر میشه بعد میگه "همین زابلیه زد، برو در خونه‌اش!" همون لحظه پسر کوچیک همسایه‌ی زابلی با دوچرخه داشته رد می‌شده، این همسایه‌ام تا دیده گفته "ایناها همین بود، خودش بود، همین زد شکست!" داداشم میگه پسره‌ی بیچاره هاج و واج نگاه می‌کرده بفهمه قضیه چیه!

بعد ما تو خونه شور کردیم که این‌طوری نمیشه. باید بفهمیم کی این کارو کرده. چون ظاهرا راننده خانوم بود، عسل همراه داداشم زنگ چند تا خونه رو زدن تا راننده‌ی پی‌کِی پیدا شد. خواهرم میگه "خانمه که اومد بیرون بهش گفتم پدرم گفتن من خسارت نمی‌گیرم، ولی من اومدم فقط یه تذکر بدم که نمیشه به ماشین مردم خسارت بزنین و برین" اونم گفته "حاج خانوم من که خسارتتون رو دادم! وقتی زدم به ماشین پیاده شدم هر چی صبر کردم کسی بیرون نیومد، خواستم شماره بذارم که یه آقایی اومد داد و بیداد کرد که ماشین منو داغون کردی کجا می‌خوای بری؟ بعدم سی تومن ازم بابتش خسارت گرفت! منم گفتم صاحب ماشینه دیگه، لابد با همین سی تومن راضی میشه." و بعدم رفته در خونه همسایه تا پولشو پس بگیره و در واقع رودررو کنه! همزمان مرد همسایه که دیده بود ما پیگیر قضیه شدیم در رفته بود. وقتی خانم راننده به خانم همسایه اعتراض کرد محشر کبری به پا شد! خانم همسایه چنان بلبشویی راه انداخت بیا و ببین! حتی منکر شد که شوهرش شوهرشه!!! می‌گفت نه اون شوهر من نیست! تا اینکه مهمون همسایه که ظاهرا خواهرش بوده سی تومن خانمه رو پس دادن و از اینجا به بعد دیگه خانم همسایه کنترل خودشو از دست داد و (از اینجا خودم شاهد بقیه‌ی ماجرا بودم!) هررررچی از دهنش دراومد به خانمه گفت! "تو غلط کردی صد تومن به ماشین مردم خسارت زدی و رفتی، اون پول سرطان شه به جون بچه‌هات، سرطان شه به جون شوهرت و..." گاهی هم سمت داداش من حمله‌ور می‌شد که خواهرم داداشمو آورد داخل. جای شاکی و متهم عوض شد کلا! خانم راننده هم می‌خواست سی تومنو بده بابام که بابام نگرفت و آخرشم نفهمیدم چی به چی شد! فقط ما خیلی سریع ماجرا رو جمع کردیم تا به دردسر نیفتیم. با اینکه می‌تونستیم خسارت کامل رو بگیریم اما چون قانون از ما حمایت نمی‌کنه عطای خسارت رو به لقاش بخشیدیم و به قضیه فیصله دادیم.

بعدم من یه تف به این دنیا انداختم که یه روی دیگه‌شم قبل مرگ بهم نشون داد!

الانم خوش و خرم بدون اینکه برگردم پستو ویرایش کنم میرم سرکار که دیرم شده :)

  • نظرات [ ۶ ]
ستاره جان
۰۸ مرداد ۹۶ , ۱۷:۰۴
هاااااا! یعنی چی؟ 
واقعا تف!!

پاسخ :

جالب اینجاست که وقتی ازشون می‌پرسی میگن "به جدّدّدِّت قسم خبر ندارم!"
** دلژین **
۰۸ مرداد ۹۶ , ۱۷:۲۷
تازه اولشه 
جلوتر که بری میبینی چه ملت روانی احمقی داریم 

پاسخ :

من تحملشو ندارم، فک کنم این دنیا برام زیادیه، یا مال قرن‌های قبل بودم یا قرن‌های بعد، نمی‌دونم تو این زمونه که هیچیش به هیچیم نمی‌خوره چیکار کنم!
س _ پور اسد
۰۸ مرداد ۹۶ , ۱۹:۱۷
شازلاتانیسم اجتماعی؟؟ .... خدا صبر بده ... آجرک الله فی مصیبتع

پاسخ :

ممنون. خدا شرح صدر بده وگرنه من با این نگاه دنیایی سکته می‌کنم!
الف سین
۰۹ مرداد ۹۶ , ۰۰:۲۱
می‌بینم که ژن همسایه‌هاتون خوب و مرغوبه... :)

پاسخ :

خانواده تو انتخاب همسایه خیلی دقت به خرج دادن! جنسشون اعلاس :)
ما خیلی خوشبختیم که با یه ژن ضعیف در کنار پاک‌ترین و خالص‌ترین و برترین ژن‌های دنیا زندگی می‌کنیم :)
Orki De
۰۹ مرداد ۹۶ , ۲۳:۵۳
وایییی
شاخ در آ‌وردم! مردم چه شارلاتانن به خدا! برای سی تومن آخه؟!

پاسخ :

ما که دهنمون وا مونده بود! افاضات این همسایه‌ی نامحترم رو کم و بیش دیده بودیم، ولی ابدا فکر نمی‌کردیم بتونه همچین کاری بکنه! نهایت گفتیم لابد آشنا بوده خانمه باهاش اینم گفته برو تا نیومده!
serek یزدان
۱۰ مرداد ۹۶ , ۰۱:۲۸
وای عجب داستان جنایی بود!!!
این طور که معلومه همسایه ی نزدیک بوده یارو!!!چه جوری روش میشه با شما چشم تو چشم بشه بعد از این!؟! 

پاسخ :

اینجوری که ما ازش دیدیم از این کارش هیچ خجالتم نکشیده! خدا می‌دونه تو مغز اینا چی می‌گذره!!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan