مونولوگ

‌‌

راه حل نیست؟

آقای متشخصی بود، اصرار داشت همراه خانوم باردارش بیاد تو. می‌گفت خانمش فارسی بلد نیست. نمی‌شد، درمانگاه زنان بود، داخل هم خانم‌ها. طلبه‌ی هندی بود، ولی ملبس نیومده بود. تمام شرح‌حال رو بیرون از آقا گرفتم. بعد گفتم خانمش برای معاینات بیاد داخل. روون ولی با لهجه فارسی حرف می‌زد! تعجب کردم. وقتی من از مردش می‌پرسیدم آیا سابقه‌ی سقط داشته یا نه، LMP یش کی بوده، اسپاتینگ داشته یا نه، تهوع استفراغ چطور و و و... همونجا بود و جواب نمی‌داد! عجبا! واقعا عجبا! بگذریم. دوباره شرح‌حال رو از منبع دست اول گرفتم. بین هر دو سه سوال من، ایشون یه سوال تکراری می‌پرسید "راه حل نیست؟" و منظورش راه‌حلی برای سقط بود! یه بچه‌ی شیرخوار 13 ماهه و دو تا بچه‌ی قد و نیم‌قد دیگه داشت و این یکی هم ناخواسته بود. قرار بود تمام مریضا که رفتن بعد این آقا با خانومش بیاد تو، دو نفری برن پیش دکتر. هرچی که خانومش اصرار به سقط داشت، آقا مصر به نگهداری بود و مدام سوال می‌پرسید. خیلی هم نگران سلامتی خانومش بود و ریز به ریز آموزش‌ها و مراقبت‌ها رو گوش می‌داد و می‌خواست به خاطر بسپره. با خودم فکر کردم شاید علت اینکه می‌خواسته دو نفری برن پیش دکتر این بوده که خانومش پنهانی اقدام به سقط نکنه. کیس جالبی بودن.

آیا لذتی بالاتر از خوردن پلومرغ با "دست" هست؟ نه واقعا هست؟ اگه باشه، البد خوردن زرشک پلو با مرغ با "دست" هست :) اصلا تو این کار مهارت ندارم، قابلیت اجرا در حضور مهمان رو نداره، همیشه از طرف اهالی سفره بخاطر این کار طرد میشم، ملزم هستم یک دونه برنج باقی نذارم و اگه بخوام همزمان ماست یا سالاد بخورم با دست چپ باید بخورم که سختمه. ولی اگه بدونین چقد مزه میده! ببینم چند نفر میان اخ و پیف می‌کنن😅😅😅 فقط بگم اگه امتحان نکنین نصف عمرتون بر فناست :)

قبلا به تمام آسمون ریسمون بافتن‌هاشون گوش می‌دادم، روم نمی‌شد حرفشونو قطع کنم یا قبل از اینکه واضحا منظورشون رو بگن، واضحا جوابشون رو بدم. الان خیلی ریلکس تو جواب اولین سؤال که ممکنه "ببخشید شما چند سالتونه؟" یا "ببخشید کجا می‌شینین؟" یا "ببخشید شما دانشجویین؟" باشه، به چشمای طرف زل می‌زنم و با لبخند می‌گم "ببخشید من ایرانی نیستم :)" هر سوالی هم پرسیده باشه، این جواب قانعش می‌کنه!

بعدترنوشت: بخواین برای فرزند متولد نشده‌ی دوستتون که جنسیتش مشخص نیست، کادو بخرین چی می‌خرین؟ برای ارسال بین‌المللی، هم مناسب باشه هم مناسب :)
  • نظرات [ ۱۳ ]
خانم اشک
۳۰ خرداد ۹۶ , ۲۱:۳۷
مردک کثافت 
فقط بندازه و بعد هم سرشو بکنه تو کتاباش و زندگی طلبگی هم که پولداری نیست 
مردک کثافت رذل  

پاسخ :

O_O
یک‌طرفه رفتی قاضی عزیزم. خانم به توصیه‌های مرکز بهداشت در مورد روش‌های پیشگیری گوش نداده بود. آقا هم بیشتر نگران مادر بچه بود تا خود بچه. همه‌اش می‌گفت خانمم درد داره و نکنه کلیه‌اش طوری باشه و نکنه اینجوری، نکنه اونجوری!
بعدم گفت ما نمی‌خواستیم، ولی حالا که خدا داده نمیشه جونشو بگیریم.
خانم اشک
۳۰ خرداد ۹۶ , ۲۱:۳۸
در حسرت سوالهای منظور دار پیر شدم 

پاسخ :

دلتو جوون نگه دار، حسرت سوال‌های منظوردار رو هم نخور. خدا بخواد بدون هیچ سوال و جوابی جور می‌کنه. :):)
** دلژین **
۳۰ خرداد ۹۶ , ۲۱:۵۴
اخعی... 
چقدر حرص میخوردم تو بخش زنان از دست این خانومایی که پیشگیری رو رعایت نمیکردن بعد دنبال سقط بودن... 
در رابطه با دست خوردن ، باید حتما برنجش کته باشه قشنگ بچسبه به هم ... به به... :))) 

پاسخ :

اسمت کامل شد دلژین پس😊
آره، آدم هم دلش به حال بچه می‌سوزه، هم ننه‌ی بچه!
وااااای دلژین!!! تو هم با دست خوردی؟؟؟ فک نمی‌کردم :) چه حالی میده... به‌به :)
خانم اشک
۳۱ خرداد ۹۶ , ۰۰:۴۲
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
نه خواهر جان 
اگه ******** که *** ** باید **** *** نکه *** ** *** *** ****** ** ***** *** ****** * *** ** ***** *** **** * ** *** ***** و ....!!!! *** ** *** ***** ******* 
تازه ** **** ** باید ***** ** **** ******* ****** **** ****** *** *** *** ***** ** ** *** 
آخی! مثل *** ** * ******** ** ** *** ***** **** بعد **** *** ** ***!!!!!!!!!

پاسخ :

این روش سانسور رو از همسایگان محترم آموختم :)
من تو وبم این چیزا رو اینجوری عنوان نمی‌کنم، تو هم احتمالا مثل من موارد ناخوشایندی دیدی که اینجوری قضاوت کردی، ولی ما از داخل خونه کسی خبر نداریم، نمیشه راجع به همه یه جور فکر کنیم :)
شبنم بیقرار
۳۱ خرداد ۹۶ , ۰۰:۵۴
موقعی که باید مراقب باشتن تنبلی می کنن بعدشم از روی تنبلی نمیخوان بچه بیاد. اون وقت به خاطر بی برنامگی و تنبلیشون باید بچه تاوان بده اونم با زندگیش...

بعضی وقتا فقط زن بعضی وقتا فقط مرد بعضی وقتا هر دو...ولی همیشه بچه تاوان میده!

منم پلو مرغ رو با دست دوست دارم بخورم. اصولا قاتی پلو ها رو با دست میخورم شده یکی دو لقمه. ماستم میشه با دست خورد منتها دور ریز و لیس کاری زیاد داره! :)))))))))))))


ایرانی نیستید؟

پاسخ :

این خانم احتمالا یک سال قبل زبون فارسی رو کمتر متوجه می‌شده، آموزشا رو درست نفهمیده، می‌دونم بهش آموزش دادن چون ازش پرسیدم بهم توضیح می‌داد ولی غلط غلوط!
به نظر نمیاد ما کسی باشیم که حق تصمیم‌گیری راجع به زندگی کس دیگه‌ای رو داشته باشیم، ولی متأسفانه والدین گاهی اینو فراموش می‌کنن.

وای شما که جلوتری! ماست هم با دست می‌خوری =)

نه نیستم. علیکن به "درباره‌ی من"
serek یزدان
۳۱ خرداد ۹۶ , ۰۴:۰۸
چه زوج جالبی بودن:)
پلو با مرغ با دست:) امتحان نکردم ...ولی پدر بزرگم عاشق اینه که کباب کوبیده با چلو رو با دست بخوره کلی هم کیف میکنه 
واقعا ایرانی نیستید؟

پاسخ :

پیگیر بودن آقا خیلی جالب‌تر بود! تو مراجعین به ندرت می‌بینم مردی اینجور نگران همسرش باشه!

پس شما ژنش رو دارین، یه بار امتحان کنین، سنگ مفت، چُغُک مفت :)

بله، واقعا!
افغان هستم.
دچـــــ ــــــار
۳۱ خرداد ۹۶ , ۰۹:۱۰
روش خوبی برای دفاع از ملیتت استفاده کردی ها :) روش معکوس!

پاسخ :

بعضی وقتا عجیب حرف می‌زنین، چه چیزی وجود داره که لازم باشه ازش دفاع کنم؟
من رَوِش مَوِش بلد نیستم، فقط جواب تمام سوالاشو یه جا دادم :)
خانم اشک
۳۱ خرداد ۹۶ , ۱۰:۱۶
خوب اینکه بدتر !! 
چرا یه مرد متعهد متشخص!! می بینه زنش فارسی خوب بلد نیست درست حمایتش نمی کنه؟ چجور الان میتوته بیاد اون موقع نمتونسته؟ یا نمتونسته دو تا کتاب بگیره تو خونه بخونه؟ دغدغه نداشته خواهر من حالا تو هر چی میخوای توجیهشون کن:| 
مرده کاملا مشخصه بچه دوسته امت اسلام زیاد بشه آخی الانم جوشش بچه اس نه زنش 
دیگه نمیاد که جلو من و تو تابلو کنه که خواهر یجوری رفتار می کنه که اعتماد و همراهی تو رو هم با خودش ایجاد کنه :| 

پاسخ :

دخترم! آتیشت خیلی تنده! از اونجا چجوری ذهن و نیت طرفو خوندی؟ :)
دچـــــ ــــــار
۳۱ خرداد ۹۶ , ۱۲:۰۴
خب طرف اینجا مجبور میشه بگه: افغانی باشی دلیل نمیشه که ... ولی در صورت های دیگه هر جوابی میدادین میکن بود بگه : ولش کن بابا افغانیه دیگه ! (بر وزن لره دیگه و...)

+ شما برعکسش کردین این روند رو :)

پاسخ :

نه اتفاقا هیچ‌کس مجبور نشده چنین جوابی بده. لبخند میزنن و آرزوی موفقیت میکنن، کارِ درست.
س _ پور اسد
۳۱ خرداد ۹۶ , ۱۲:۳۸
یا الله .... ظاهرا مجلس زنانه است ؛ ببخشید مزاحم شدم ☺☺☺

پاسخ :

😁
غمی ‌‌
۳۱ خرداد ۹۶ , ۱۵:۱۳
حالا شما که توی این موضوعات هستید یه سوالی رو بعضی دوستان مطرح کردن می‌خوام ببینم درسته: مسئول بهداشته در جواب خانومی که داد و بیداد می‌کرده که «این چه قرص ضد بارداری که دادید. اصلا به درد نمی‌خوره. به پیر به پیغمبر نداریم. همین یه بچه از سرمونم زیاده. دومیشو چیکار کنم.» می‌گفت دز قرصا رو آوردند پایین و کاراییش کم شده. دست ما هم نیست. 
می‌خواستم ببینم چنین حرفی درسته؟
اومدم بگم برنجش حتما باید خمیر شده باشه که دیدم دوستان اشاره کردن. 
پس من یه موز برداشتم :))

پاسخ :

من تو مرکز بهداشت نیستم. ولی اصلا فکر نمی‌کنم این حرف درست باشه. دست بردن تو دوز دارو به این سادگیا نیست، کلی مراحل می‌گذرونه تا مجوز پخش بگیره.
نه اگه خمیر هم نباشه، کج دار و مریز رفتار کنین بازم میشه با دست خورد! :)
قڵ جیه‌ڵگ
۳۱ خرداد ۹۶ , ۱۶:۳۵
جواب بعدتر نوشت:فقط تبلت! 

پاسخ :

مخالف صد در صد!!!
شبنم بیقرار
۳۱ خرداد ۹۶ , ۱۹:۵۹
یعنی واقعا خانومه توی قرن بیست و یکم هیچ روش جلوگیری ای بلد نبوده؟ از کجا اومده بوده؟ نمیدونم والله... چی بگم...خب بالاخره چون طلبه ست با همسران طلاب دیگه مراورده که داشته... میگم نمیدونم  نمیتونم راحت قبول کنم...

از اون طرفم هیچ روش جلوگیری ای تا جایی که من میدونم صددر صدی نیست. احتمال خطا توش هست.

اومدم ببینم کامنتمو دیدم همه میگن باید برنجش کته باشه میخوام بگم مرا باشه با پلو هم میشه با دست خورد چون مرغ برنجو میچسبونه! :)))
نهایت یه نون لواش خرجشه! :)

پاسخ :

آموزش‌هایی که گرفته رو کامل متوجه نشده بود، بعدم یه چیزهایی از اطرافیانش شنیده بود کاملا غلط، ولی رایج در باور عامه.
بله تقریبا تمام روش‌ها درصد شکست دارن.

اصلا این پست باید رمزدار می‌شد واسه خانما! نمی‌دونستم انقد بحث باز میشه :)

آره! اگه کته باشه که اصلا مهارت نمی‌خواد، خودبخود میچسبه. مهارت اونجایی معنا پیدا می‌کنه که پلو و چلو باشه و بتونی از کاربری مرغ و خورش هم استفاده کنی :)
ولی با نون هیچ‌وقت نمی‌خورم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan