مونولوگ

‌‌

سین مثل ساده‌لوح

دیروز نه پریروز یه بنده‌خدا بهم گفت "تو با این طرز تفکرت که همه رو مثل خودت صاف و ساده می‌بینی، به درد سیاست نمی‌خوری!"*
این حرف بعد از کلی تحلیل سیاسی راجع به قضایای مجلس و حرم امام و انفجار کابل و احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا و نقش اسرائیل تو آمریکا و و و... زده شد. همه‌ی این حرفا رو اون بنده‌خدا زد و من با حالت بهت فقط سوال می‌پرسیدم و می‌گفتم اگه اینیه که شما میگی پس چرا این! آخه مثل این حرفا رو نشنیده بودم.
حالا از قسمت سیاسی که قابل گفتن نیست بگذریم، می‌رسیم به قسمت شخصی ماجرا. من اول از این حرف یه احساس خوشحالی بهم دست داد، چون صاف و ساده بودن رو یه امتیاز می‌دونم. ولی همونطور که شمام فهمیدین، جمله‌ی مذکور داره میگه بنده "ساده‌لوح" تشریف دارم نه صاف و ساده! چرا که بقیه رو ساده می‌بینم و این همون ساده‌لوحیه :) از این صفت شدیدا بدم میاد. این حس رو به بقیه میده که میشه سر آدم کلاه گذاشت و بر گرده‌اش سوار شد! خوب حالا ماتم گرفتم که من چرا ساده‌لوحم و چکار کنم که ساده‌لوح نباشم! و حتما بر شما هم مسجل شده که من ساده‌لوحم، چون می‌بینین با حرف یه نفر که زیاد هم منو نمی‌شناسه باور کردم که ساده‌لوحم! و تازه این مطلب رو علنا اعلام می‌کنم تا هر کسی (با حسن‌نیت یا سوء‌نیت) هم نمی‌دونسته بدونه! از ذکر مثال در جهت تأیید این فرضیه خودداری و فقط اعلام می‌کنم که درصدد درمان براومدم. از همین وبلاگستان هم شروع می‌کنم: از نظر من (از این به بعد) بلاگرها هیچ‌کدوم اون شخصیتی که نشون میدن نیستن و همه دارن تظاهر می‌کنن که چی هستن. همه ستون پنجم و نفوذی‌ان و فقط میخوان اطلاعات دربیارن از آدم و به وقتش کله‌پات کنن! :):):)
حالا از شوخی گذشته، فکر می‌کنم کمابیش همینطوره. ما تو دنیای واقع، خودمون نیستیم، تو مجازی که خیلی راحت می‌تونیم چیزی باشیم که دلمون می‌خواد. اگه بخوایم می‌تونیم خودمون رو خیلی انسان، خیلی شریف، خیلی متمدن، خیلی هنرمند، خیلی باهوش، خیلی صادق، خیلی پولدار، خیلی کدبانو، خیلی آقا و و و... نشون بدیم. این اتفاق ممکنه نیفته، ممکنه خودآگاه بیفته، ممکنه ناخودآگاه بیفته. الان من نمی‌دونم خودمو چطور تو این وبلاگ معرفی کردم و شما چه تصوری از زندگی من دارین. فقط همینقد سربسته بگم من بنده‌ای از بندگان خوب خدا هستم، حالا شما هرچی میخواین فک کنین😂😂😂

قصدم برای سیاست‌مدار شدن رو خیلی وقته گذاشتم کنار. این بنده‌خدا منظورش صحبت در مورد سیاست بود!
  • نظرات [ ۶ ]
مریم /دلژین
۱۹ خرداد ۹۶ , ۱۴:۵۰
من اونقدر زبده شدم که تو بلاگ راحت میفهمم کی خود واقعیش نیست‌‌... 
هرکیم حدس زدم داره خیال بافی میکنه دقیقا بعدش لو رفته... :دی 
عمر خیال بافی ها تو دنیای حقیقی و مجازی کوتاهه و بالاخره شناسایی میشن و لو میرن‌... 
ولی بعضی هام چنان ماهرن تو رنگرزی که نمیشه شناخت...
در کل نباید راحت اعتماد کرد به هرکسی ... چه مجازی و چه واقعی... 
بابای من مثل توئه ، زود اعتماد میکنه و همه رو خوب میبینه و من همش سر این قضیه باهاش جنگ دارم...

پاسخ :

من یه بار خیلی بد سر این قضیه ضربه خوردم، ولی این خوش‌بینی ذاتیه و بدجور هم رو اعصابه. یه چند تا ضربه‌ی دیگه‌ام بخورم همه چی دستم میاد😊
سیامک پور اسد
۱۹ خرداد ۹۶ , ۱۸:۴۹
« المومن کیس فطن حذر » یعنی : انسان مومن عاقل ، زیرک و هشیار است .(صحیح بخاری)
1- زیرک بودن مومن و ساده و صادق بودن او با یکدیگر منافاتی ندارند و هر دو صفت در وجود مومن قابل جمع است . می توان گفت: مردم از نظر قرآن به اهل دنیا و اهل ایمان تقسیم می شوند. این دو عنوان اشاره به دو نوع برخورد در ارتباط با اهل دنیا و اهل ایمان دارد. زیرک بودن او نسبت به اهل دنیا و شیاطین است، زیرا او همواره مواظب است که ایشان سرش کلاه نگذارند و فریب شیطان و دشمنان خدا را نخورد و ساده و صادق بودن او در ارتباط با مومنان و اهل خدا است. مومن نسبت به همه صداقت دارد, اما نسبت به اهل دنیا با زیرکی و کیاست خاصی عمل می کند.
2- ساده بودن مومن به معنای یکرنگی و غل و غش نداشتن و خالی بودن او از فریب و نیرنگ بودن نسبت به برادران ایمانی است و معنایش ساده لوح بودن و درک سطحی داشتن و درک نکردن پیچیدگی روابط نیست .
3- زیرک بودن مومن به معنای بصیرت داشتن و توجه دقیق او به اوضاع شخصی و اجتماعی و شرایط و امور جاری و نگاه نافذ و عمیق نسبت به حوادث و جریانات محیط و عالم و درک پیچیدگی و ریشه ها و علل رخداد ها است .
4- پس مومن ساده و صادق است یعنی رفتار و تعامل و رابطه او با دیگران بر اساس صداقت و یکرنگی و توام با صفا و صمیمیت است و از دورویی و نیرنگ و فرصت طلبی و نفاق به دور است و در عین حال نسبت به شیاطین و اهل دنیا زیرک و ژرف بین و واقع بین است و نگاهش به حوادث و واقعیت های هستی عمیق و همه جانبه است .
5- نمونه کامل اجتماع این دو صفت و خصوصیت را می توان در انسان های بر گزیده و ممتاز خداوند مانند معصومین -ع- یافت که در عین برخورد و رفتار توام با صفا و صمیمیت و یکرنگی و تواضع و محبت نسبت به همه امور اشراف و دقت داشتند و عمق و ریشه همه حوادث برای انها روشن و مشخص بود و نگاه انها به عالم و روابط عالم و انسان ها و روابط بین آنها زیرکانه و ژرف نگرانه بود .(منبع سایت پرسمان دانشجو-نهادمقام معظم رهبری دردانشگاه)

پاسخ :

خیلی ممنون بابت این پاسخ بسیط.
من رفتارم با آدم خوب و بد تنظیمه. فقط متأسفانه در شناخت آدم منافقِ ظاهر الصلاح مشکل دارم که ان‌شاالله روش کار می‌کنم تا درست بشه.
قڵ جیه‌ڵگ
۱۹ خرداد ۹۶ , ۲۲:۰۱
اونقدر که زیاده حرف،نگفتن به صلاحه!
با سادگی لوح مخالفم شدید! حتی این حرف که ساده بودن و بی شیله پیله بودن خوبه رو هم عقلا قبول ندارم.. 

پاسخ :

همونطور که گفتم منم با ساده‌لوحی کاملا مخالفم.
ولی باز همونطور که گفتم سادگی رو به شدّت می‌پسندم. به شدّت یعنی به شدّت!!! کسی که ساده نیست، برای پیچیده بودن (هر معنایی مقابل سادگی) باید برنامه بریزه و از وقت، ذهن، آرامش و بعضی امکاناتش مایه بذاره... نمیشه، نمی‌ارزه!
الف سین
۲۰ خرداد ۹۶ , ۰۳:۳۱
اگر سوالم شخصی محسوب نمیشه میشه بگید اولین حرف آرتمیس الفه یا میم؟ :)

پاسخ :

اگه منظورتونو درست گرفته باشم، هر آدمی دو تا حرف اول داره، برای من یکیش میمه. وگرنه سوالتونو واضح‌تر مطرح کنین.
شما چطور به این دو حرف رسیدین؟؟؟
الف سین
۲۰ خرداد ۹۶ , ۱۱:۴۱
من ب چیزی نرسیدم:)))

پاسخ :

از معما طرح کردن خوشتون میاد؟ :)
الان الف و میم از کجا به ذهن شما خطور کرده؟ اصلا منظور واضحتون از کامنت قبل چی بود؟ من به نزدیک‌ترین منظوری که به ذهنم رسید جواب دادم، ولی مطمئن نیستم درست بوده باشه.
الف سین
۲۰ خرداد ۹۶ , ۱۵:۳۰
نمیدونم والا
دیدم خیلی غرق این تست های روانشناسی هستید. الانم ک نوشتین ساده و ساده لوح و اینا... گفتم شاید حرف روانشناسیتون «م» باشه.
گویا اونقدرا هم غرق این تست ها نیستید خدا رو شکر :|

پاسخ :

بله خدا رو شکر، این تست‌ها اتفاقی سر راه بنده قرار میگیرند! :)
حالا برم ببینم معنی میم چی میشه! خخخخخ
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan