مونولوگ

‌‌

ما زنده از آنیم که افطاری بخوریم :)

. با روزه چطوری؟

. خوبم، سخت نیست برام.

. خوبه، بنیه‌ات قویه که با این وزن می‌تونی روزه بگیری!

. مگه به وزن ربط داره؟؟؟

. آره. من خواهرم چهل و پنج کیلوئه نمی‌تونه روزه بگیره!

. ...



الان دم افطار که از سرگیجه قشنگ تلوتلو می‌خورم، به این نتیجه رسیدم که ربط داره خانم، ربط داره! (باید می‌گفتم "ربط داره آقا، ربط داره"؟؟؟ ما قاعده‌شکنانیم :) )

+ ترافل خرما تهیه دیده‌ام برای افطار! به هیشکی‌ام نمیدم. بی ادبا دفعه‌ی قبل گفتن بد شده! این دفعه تغییرات دادم و مطمئنم خوب شده و میخوان، ولی من نمیدم p:

  • نظرات [ ۸ ]
تبارک منصوری
۱۱ خرداد ۹۶ , ۲۰:۳۵
حالا ما که یه ذره تپلیم یعنی چربی هامون تعادلمون رو حفظ میکنه یا چی!؟ =|

قبول باشه انشاءالله و ترافل خرما هنیئا لک! (ترجمه تحت الفظی ش : امیدوارم از گلوت پایین نره هی میای پز خوراکیاتو میدی!) 

پاسخ :

چمدونم والا! البت...
قبول حق باشه ان‌شاالله. از شمام قبول باشه :)
بفرما بفرما! تو رو خدا تعارف نکن، خواستی عکسشو واست میفرستم😆😆😅😅
قالب رضا
۱۱ خرداد ۹۶ , ۲۰:۴۲
قبول باشه :|

پاسخ :

قبول حق، ممنون :|
خانم اشک
۱۱ خرداد ۹۶ , ۲۰:۴۴
چی هست؟

پاسخ :

یادم رفت عکس بگیرم! یه شیء خوشمزه است!
مایحتویش: خرما، بیسکوییت، گردو، شکلات ذوب شده، پسته
serek یزدان
۱۱ خرداد ۹۶ , ۲۱:۲۹
قبول باشه ...التماس دعا :)

پاسخ :

خیلی ممنون :) همچنین :)
محتاجیم به دعا!
خانم اشک
۱۱ خرداد ۹۶ , ۲۲:۰۴
آرتمیس نداشتیمااااا
قشنگ یه جوری که بتونم درست کنم بوگو!
پیلیز البته :)

پاسخ :

ده یازده تا خرما
سه چهار تا دونه بیسکوییت پتی‌بور (من بیسکوییت کیلویی می‌خرم البته)
یه مشت گردو (شاید حدودا نه ده تا)
شکلات تخته‌ای یه انگشت (انگشت سبابه، نه یه بند انگشت)
چهارده پونزده تا دونه پسته‌ی خرررد شده برای تزئین، البته میتونه با پودر نارگیل، پودر بادام، پودر بیسکوییت، گردو خرد شده یا هرچیز دلخواه دیگه‌ای جایگزین بشه!

خرما رو میشوریم و روش آب جوش می‌ریزیم و دو دقیقه بعد به راحتی پوستشو می‌کنیم. هسته‌شو درمیاریم و با غذاساز، میکسر، گوشت‌کوب برقی یا مثل من با ته قاشق لهش می‌کنیم.
بیسکوییت و گردو رو با غذاساز یا خردکن، پودر میکنیم. یا مثل من که از دنگ و فنگ خوشم نمیاد، با دست خرد می‌کنیم، بعد می‌ریزیم تو کیپ‌زیپ یا پلاستیک معمولی و بعد با وردنه یا گوشت‌کوب یا هرچی دم دستمون بود پودرش میکنیم :) (تو روش اخیر کامل پودر نمیشه و یه تکه‌های ریزی تو بیسکوییت و گردو میمونه که اتفاقا باعث خوشمزه‌تر شدن هم میشه)
شکلات تخته‌ای رو بن‌ماری می‌کنیم، یا تو مایکروویو یا مثل من تو یه کاسه رو بخار کتری.
بعد حالا همه‌ی مواد رو ترکیب می‌کنیم و یکم ورز میدیم. یه ذره از مواد برمی‌داریم و وسط دو تا دست گلوله می‌کنیم. گلوله‌های کوچولو! بعد تو موادی که برای تزئین داشتیم میغلتونیم و خلاص!
+ حدود بیست تا گردالو یا حتی بیشتر می‌تونی از این مقدار مواد دربیاری، چون شیرینه بزرگ نباشن بهتره.
+ من خودم اگه طعم گردوش غالب و طعم خرماش نامحسوس باشه بیشتر دوست دارم. بنابراین دفعه‌ی بعد گردوشو بیشتر می‌ریزم ان‌شاالله :) شما میتونی مواد رو به سلیقه‌ی خودت کم و زیاد کنی. اتفاق خاصی نمیفته، رسپی‌اش جوری نیست که خراب بشه.
دایی ‌‌جان
۱۲ خرداد ۹۶ , ۰۴:۳۲
یقینا زیاد ربط نداره، به فاکتورهای دیگه هم مربوطه:)
+افطاری دیشب من تو bus نظیر نداشت در تاریخ!

پاسخ :

بله حق با شماست، فاکتورهای زیااادی دخیله! من جمله قد :)
پس بالاخره سوار bus شدین! افطاری بی‌نظیرتون هم نوش جان.
سیامک پور اسد
۱۳ خرداد ۹۶ , ۲۳:۵۵
هنیئالکم

پاسخ :

ترجمه‌ی اینم میشه "از گلوت پایین نره؟" 😂😂😂
+ اشاره به کامنت خانم تبارک منصوری!
سیامک پور اسد
۱۴ خرداد ۹۶ , ۲۳:۵۲
با سلام ... نه .... حقیقتا ؛ هنیئا مریئا .... یاحق

پاسخ :

علیکم السلام پدر جان :)
ببخشید، شوخی کردم! شرمنده و متشکر...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan