مونولوگ

‌‌

ده مرتبه الهی العفو...

مَرده با بچه‌اش داشت میرفت. دست بچه‌اش دو تا بستنی بود، یه نونی و یه مدل دیگه. بچه یکیشونو سمت باباش گرفته بود و هی می‌گفت "بابا اینو باز کن!" باباش از گرفتن بستنی امتناع می‌کرد و می‌گفت "باشه صب کن بریم تو ماشین"

من از ذهنم گذشت که لابد مَرده روزه نداره و بخاطر همین هر دو بستنی رو داده دست بچه‌اش که مثلا زشت نباشه و می‌خواد بره تو ماشین بستنی رو بخوره. فقط همینقد! آها راستی وقتی رد شدم یه لبخند هم زدم که خودمم نمی‌دونم به چه منظوری بود. بعد یهو شَتَرَق یه چیزی محکم خورد تو سرم! اول فقط نگران شدم که نکنه کبوترا هنرنمایی کرده باشن. بعد که یواش دست کشیدم (حالا انگار یواش دست بکشم دستم کثیف نمیشه!!!) و دیدم چیزی نیست و فهمیدم توت خورده تو سرم، تازه متوجه درد زیاد سرم شدم :) گفتم به قهر الهی گرفتار شدی دختر! چرا راجع به مردم قضاوت بدون علم می‌کنی؟ (همینجا اضافه کنم از اونایی نیستم که کلهم اجمعین با قضاوت مخالفن!) شاید روزه بوده و بستنی مال بچه‌ی دیگه‌شه که تو خونه است. شاید بیماری داره و نمی‌تونه روزه بگیره. شاید مسافره. شاید اصلا بی دلیل روزه نمی‌گیره، ولی خوب علنا هم نخورده! از اونجایی که شدت درد با جثه‌ی یه توت ناقابل اصلا همخوانی نداشت و سرم همچنان با شدت درد می‌کرد این فرضیه‌ی مغضوب شدن تو ذهنم تقویت میشد! تا اینکه یادم افتاد توت دقیقا خورده همونجایی که چند سال پیش شکسته بود و یادم افتاد که هر وقت ضربه‌ی آروم یا محکمی به سرم می‌خورد همینجوری درد می‌گرفت. ولی باز هم اصل قضیه سرجاشه! چرا توت دقیقا بخوره به همون قسمت؟ یعنی واقعا خدا یه عذاب کوچولو بر من نازل کرده و تلنگرم زده؟؟؟

  • نظرات [ ۳ ]
خانم اشک
۱۰ خرداد ۹۶ , ۱۸:۰۷

مواظب خودت باش هدتروما نشی پای این قضایا


پاسخ :

اون ده تا رو بگم شاید خدا رحم کنه 😂
شارلِ پَنجُم
۱۰ خرداد ۹۶ , ۱۸:۱۷
چرا اونوقت انقدر رو روزه گرفتن یا نگرفتن بقیه حساسید تا اون جایی که به قضاوت کشیده میشه؟

پاسخ :

از قضا حساسیت خاصی رو این موضوع ندارم، ولی کارم جوریه که مدام باید از مردم بپرسم روزه دارن یا نه! اینه که ناخودآگاه موضوع روزه به ذهنم خطور کرده. ولی قضاوت دیگه از اونم ناخواسته‌تره بنظرم. و فک میکنم هر کی هم بگه من هیچ‌وقت هیچ‌کسو قضاوت نمی‌کنم دروغ میگه. آدم فقط می‌تونه خودشو جای طرف بذاره و یه جوری دلیل‌تراشی کنه پیش خودش.
سیامک پور اسد
۱۳ خرداد ۹۶ , ۲۳:۵۲
\(。◕‿◕。)/  +

پاسخ :

:):)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan