مونولوگ

‌‌

شما هم ساعت و دقیقه‌ی یکسان، زیاد می‌بینین؟

_ دیشب همه رفتن خونه‌ی عسل، بجز من که به بهانه‌ی روزه موندم و واسه خودم کاپ‌کیک و راحت‌الحلقوم پختم :)

_ پیرزن همسایه ناگهان در وضعیتی که بوی سوختگی خونه رو پر کرده بود اومد خونه‌ی ما، چون پشت در مونده بود.

_ اولین تکه‌ی راحت‌الحلقوم رو ایشون با چایی میل کردن.

_ به زووور و برای اینکه ایشون غذا بخوره نشستم چند لقمه برنج و تن ماهی کنارش خوردم (چون بعد افطار نمیتونم غذا بخورم) انقد به زور که گلاب به روتون حالت تهوع گرفته بودم و هی تند تند لیوان آبم پر و خالی می‌شد!

_ فردا و پس‌فردا نمایشگاه خیریه‌ی کتاب و غذا تو دانشکده (ی سابقم) برگزار میشه، پس‌فردا که نمیتونم، شاید فردا رفتم. خیلی دوست داشتم منم کیکی چیزی میپختم میبردم، ولی انقدی خوب نمیشه کیکام که بشه فروخت!

_ یه اردوی بیابون‌گردی دو روزه هم گذاشته دانشگاه، من که دیگه دانشجو نیستم، ولی میپرسم شاید منم بردن :)

_ امروز صبح هم قالی آشپزخونه رو شستیم.

_ الانم برم بخوابم که دو ساعت دیگه باید برم سر کار.


والسلام، نامه تمام :)

  • نظرات [ ۳ ]
خانم اشک
۰۲ ارديبهشت ۹۶ , ۱۵:۳۴
ده سال پیش بلد بودم راحت الحلقوم درست کنم 
خوشحال میشم بهم بگی با مقادیرش:) 

پاسخ :

من از تو پاپیون یاد گرفتم، خیلی نرم‌افزار خوبیه.

نشاسته: یک پیمانه
آب: دو و نیم پیمانه
شکر: یک و نیم پیمانه
گلاب: سه قاشق
جوهر لیمو (در صورت تمایل): به مقدار لازم ;)

نشاسته رو با سه پیمانه آب حل می‌کنیم و نیم ساعت استراحت می‌دیم، بعد آب روش رو خالی می‌کنیم و دور می‌ریزیم. آب و شکر و گلاب و جوهر لیمو رو به نشاسته اضافه می‌کنیم و می‌ذاریم رو حرارت و هم می‌زنیم تا شبیه ژله سفت و کشدار بشه :) بعد تو سینی پهن می‌کنیم و می‌ذاریم تو یخچال. اگه خواستیم موقع مخلوط کردن مواد، رنگ خوراکی یا زعفرون هم بهش می‌زنیم تا رنگی بشه. و باز اگه خواستیم موقع پهن کردن زیر و روش پودر نارگیل یا خلال بادوم یا پسته و... هم می‌پاشیم :)
من تو خونه گلاب نداشتم، هل رو آسیاب کردم ریختم😂😂😂 بوش خوب بود ولی ذراتش دیده می‌شد و جالب نبود :) جوهر لیمو هم نه می‌دونم چی هست، نه داشتم و نه ریختم :)

ده‌ه‌ه‌ه ساااال پیییش؟؟؟
بانو. میم
۰۲ ارديبهشت ۹۶ , ۱۶:۲۰
سلام
روزه ات قبووول :) 
اخعی... چه مزه ای میده دست پخت ادم رو یکی بخوره :) 
من فشارم پایینه همیشه روی ۸ و ۹ و نهایت ۱۰ ، بیشترین استانه تحملم ۴ یا ۵ ساعته که ابی ، غذایی نخورم... 
هووورا اردوووو 
ایشالا ببرنت خوش بگذره...
راستی به وفور ساعت و دقیقه یکسان میبینم :) 

پاسخ :

سلام :)
قبول حق :)

آره مزه میده کسی از دست‌پختت بخوره، ولی کاپ‌کیکامو هیشکی نخورد! چون صورتی بودن :()
کاشششکی منم ببرن، خیلی دوست دارم برم کویرنوردی!
من چند وقته حساس شدم رو ساعت! نمی‌دونم چیکار کنم از سرم بیفته :(
دایی ‌‌جان
۰۳ ارديبهشت ۹۶ , ۲۰:۳۳
اردوی بیابان گردی رو میتونید به عنوان تیم پزشکی همراهشون باشید! البته مسئولیت هم ممکنه داشته باشه ... 
اگه کویر ببرن واقعا می ارزه!

پاسخ :

کویر سه‌قلعه، بهشت منجمان ایران :)
ولی دانشگاه ما همه خودشون پزشک و پیراپزشکن، تیم پزشکی نمیخوان :(
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan