مونولوگ

‌‌

فیلم

بالاخره من موفق شدم چند تا فیلم ببینم! اول بگم اصلا با آیتم‌های داوری فیلم آشنا نیستم و فی‌الواقع از فیلم چیزی سرم نمیشه! فقط حسم رو نسبت به فیلم‌ها میخوام بگم.

Arrival: موضوع خوبی داشت، ولی دوست داشتم کفه‌ی منطقش از کفه‌ی خیالاتش سنگین‌تر باشه که نبود. اتفاقات همینطوری موافق با خانمه پیش میرفت. یه نکته‌ی خیلی جالب تو فیلم دیدم، اینکه خانمه رو دخترش اسمی رو گذاشت که من دوست دارم!!! وقتی فهمیدم ذوق کردم! البته اسم مد نظر من کردیه، شاید معنیش با اسم تو فیلم متفاوت باشه!

ابد و یک روز: بسیار دوست داشتم. از روابط خانوادگیشون احساس خوبی بهم دست می‌داد. بخصوص از محسن خوشم اومد! (داداش معتادشون!) و از داداش کوچیکه که میخواست تیزهوشان قبول بشه :) اون قسمتی هم که شوهر آینده‌اش داشت سمیه رو می‌برد، تو ماشین، افغانی صحبت می‌کردن خیلی برام جالب بود. کلمات واقعی، با ملودی و لهجه‌ی واقعی داشتن. فقط به احتمال قوی بازیگر نبودن، چون لحنشون یکم کتابی بود :)

لانتوری: خیلی سخته راجع بهش حرف بزنم. وقایع جوری تعریف میشه که احساس میکنم کارگردان گذاشته قصه، خودش پیش بره. عقیده و باور خودش رو به فیلم تحمیل نکرده، یعنی مثل دانای کل فقط قصه رو روایت کرده. این حس رو اون وقتا سر خوندن آناکارنینا هم داشتم. این شیوه رو می‌پسندم.


+ من خیلی فیلم‌باز قهاری هستم، ازیرا که متوجه نشدم بازیگر نقش محسن تو ابد و یک روز، همون پاشا تو لانتوری بوده!!!!!!!! قبلا هم خشم و هیاهو رو دیده بودم و بخاطر نقشش خیلی ازش متنفر شدم! خوب بازی کرده بود، ولی خوب حسم به نقش بد بود دیگه. می‌دونستم لانتوری و خشم و هیاهو رو یه نفر بازی کرده، ولی ابد و یک روز رو نفهمیدم!!! وای بر این دقت!

چند تا فیلم دیگه تو صف‌اند، اگه شد بعدا به همین پست اضافه میکنم :)

  • نظرات [ ۴ ]
دچــ ــــار
۲۴ اسفند ۹۵ , ۱۲:۱۷
اون داداش معتاده امسال توی جشنواره بهترین بازیگر سال شد :)

پاسخ :

تازه فهمیدم کیه!
خانم اشک
۲۴ اسفند ۹۵ , ۱۲:۲۰
:) میگین لانتوری یاد لانتوری خودمون می افتم 
من هیچکدومو ندیدم 
عوضش *امروز* *بادیگارد* *خوب بد جلف* را دیدم این آخریها و میتونم توصیه شون کنم 
البته که ژانر سومی کلا جداست از اون دوتای اولی

پاسخ :

آره، خودمم یادشون میفتم! خوب بود اگه وجه تسمیه‌شون رو میفهمیدم!
من از اینایی که گفتین فقط بادیگارد رو دیدم، دانشگاه برده بودمون ببینیم :) دوست داشتم.
از خوب بد جلف هم تعریف شنیدم، شاید یه روز رفتم دیدم :)
+ از بین این سه تا که خودم گفتم هم وسطی رو توصیه میکنم!
دایی ‌‌جان
۲۴ اسفند ۹۵ , ۱۳:۴۴
من معمولا نسبت به فیلمهای ایرانی گارد دارم.و اصلا هم فیلم بین خوبی نیستم. دقتم کمه .یه فیلمو باید سه چهار بار ببینم تا نکات ریزش رو بفهمم... القصه. لانتوری رو بار اول دیدم بد بود. ولی بار دوم که دیدم خیلی خوشم اومد. منظورم همون سبک بیان قصه است که نویسنده نظرخودشو تحمیل نمیکنه.
چیزی که من آرزومه در جامعه اتفاق بیوفته اینه که همه حرفشونو بزنن ... مجرم حرفشو بزنه و  خفه اش نکنن میوه فروش حرف منتقدانه اش رو بگه اون شاعر و روانشناسه دیدگاه های تخیلی خودشو بیان کنه و بقیه هم همینطور . ولی نیست دیگه...

لانتوری رو Like. نه به خاطر بازی perfect نوید محمدزاده به خاطر everything

پاسخ :

من همه‌ی فیلما رو نه، ولی اونایی که خیلی تند صحبت میکنن رو باید هی بزنم عقب دوباره گوش بدم! مثل شرلوک هولمز، مثل ابد و یک روز! انقد تکرار میکنم یه صحنه رو تا کامل متوجه بشم! یه نفر منو مسخره میکنه که مگه فیلم زبان اصلی نگا میکنی، نمیفهمی دوباره میزنی عقب؟؟؟ خودشونم نمیفهمن!
لانتوری به دلم ننشست، فقط نوع روایتش رو دوست داشتم!
دایی ‌‌جان
۲۴ اسفند ۹۵ , ۱۳:۴۴
راستی پاشا یا همون نوید همشهریمه! این جزو تک و توک افتخارات زندگیم محسوب میشه ها ...just joking

پاسخ :

سیمرغ ایشون رفته تو افتخارات شما؟ ...I know
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan