مونولوگ

‌‌

لذتِ گاهی داشتن


پست‌های بچه‌ها رو می‌خوندم با مضامین "قاقالی‌لی"! به سرم زد منم برم یک عااالمه خوراکی بخرم بیارم انبار کنم تا وقتی وسط روز یا شب، دلم هوس یه چیز خوشمزه می‌کنه مثل روح سرگردان هی بین خونه (کیف و کشو) و آشپزخونه (یخچال و کابینت) جابجا نشم و هیچی هم پیدا نکنم. مثلا یکی دو کارتن از اون کیک‌هایی که شکلات ازش چکه می‌کنه! یکی دو بسته‌ی چهل پنجاه تایی کاپوچینو. سی چهل تا بستنی میرکس کاکائویی و دبل‌چاکلت. یکی دو کیلو شکلات تلخ. دو کیلو و سیصد گرم شکلات Ferrero Rocher. نیم کیلو پشمک شکلاتی. ویفر شکلاتی فراوان در برندهای متنوع. پاستیل زیاد دوست ندارم، ولی محض تنوع اقلام و ایضا کلاس و اینا. گردو! بله دوستان، می‌دونم این یکی هله‌هوله نیست، ولی دوست دارم انبارش کنم کنار بقیه‌ی خوراکی‌هام...
خوراکی‌هام. آه. اینور فکر کردم، اونور فکر کردم. به قرض‌وقوله‌هام، به سیستان که کمک نکردم، به اون سفارشی که فردا می‌رسه و باید کارتشو بکشم، به حقوقی که از آب‌باریکه رد شده و تبدیل به نخ نامرئی شده، به خمسی که هجده روز دیگه باید بدم حتی! اینطوری شد که اون پولی که تو مشتم گرفته بودم که برم خرید (البته نمی‌دونم چه مدلی، ولی از اون استعاره‌هاست که یعنی مصمم بودم مثلا)، نصفش رفت کنار پولی که باید تحویل خواهرخانم کنم، نصف دیگه‌شم رفت که مثلا پس‌انداز باشه. مثلا ها، زنهار که کسی فکر کنه واقعنکی پس‌انداز شده :))

+ ساخت سوپرمارکت خونگی هم موکول شد به وقتی دیگر. تجربه نشون داده یک عالمه خوراکی خوشمزه داشتن باعث نمیشه آدم دلش چیزی رو هوس نکنه که حتی نمی‌دونه چیه. بلکه به این حس دامن هم می‌زنه. چون اون وقت اون خوشمزه‌ها بالکل از گزینه‌ها حذف میشن و پیدا کردن چیز مذکور سخت‌تر از سخت میشه. نه به تجمل‌گرایی و نه به مصرف‌گرایی و آری به ساده‌زیستی و آری به یک مدل خورش گذاشتن سر سفره و در عوض از پلوی مهمانی‌های سالی یک بار لذت بردن و این چیزا.
+ هرکی فهمید چی گفتم یــــــــک صلوات محمدی نثار جمع اموات کنه =)))

  • نظرات [ ۸ ]
^_^ khakestari
۰۲ بهمن ۹۸ , ۰۰:۲۹

وای فکر میکردم فقط من مریضی پیدا کردن "یک خوراکی خوشمزه" دارم :|

خب تجربه ثابت کرده اگر انبار کنم،هر روز و هر ساعت هی میخوام برم سراغشون و نمیشه دیگه.

دیروز مامانم برام شکلات خریده و من گذاشتم زیر تختم که مثلا دم دستم نباشه

اما خدا میدونه الان زیر تخت پر از پوست شکلات هست :)))

 

+برای راه حل جلوگیری از حرصِ خوردن و پرخوری عصبی به تخمه پناه میبرم!اینجوری دائم سرگرمم و دیگه دنبال خوراکی دیگه نمیگردم.

ولی هرخوراکی دیگه ای زود تموم میشه و باز من راه می افتم پی پیدا کردن خوراکی خوشمره بعدی :|

++وای الان که دارم مینوسم چیپس و پنیرپیتزا

:)) دلم کشید...خدااااااا

+++ قشنگ معلومه افتادم توی سیکل پرخوری عصبی

 

پاسخ :

نه تنها نیستی، همه‌مون مرض داریم 😁😁😁
منم به شب نکشیده کلک همه رو می‌کنم! چند روز پیش ده تا بستنی خریدم آوردم گذاشتم تو یخچال، فکر کنم دو روزه تموم شدن :)))
ولی پرخوری من عصبی نیست، پرخوری من هوسیه! هوس هم که می‌دونی، جوابشو بدی پررو میشه :| باز کی می‌تونه هر دو روز بره مغازه رو بار بزنه بیاره تو خونه انبار کنه؟
تخمه خوبه ها، ولی اون میل به شکلات‌جات رو خنثی نمی‌کنه.
دُردانه ⠀
۰۲ بهمن ۹۸ , ۰۶:۵۶

این پست و کامنتاشم راجع به قاقالی‌لی بود:

http://fevrier.blog.ir/1398/10/30/%D9%87%DB%8C

و این

http://nebula.blog.ir/post/925/925-مجهز-به-سیستم-قفل-ضدسرقت

پاسخ :

همین پستا و کامنتا و لینکای توشون رو خوندم دیگه D:
بچه‌ها شمایید خب :))
پا ییز
۰۲ بهمن ۹۸ , ۰۸:۱۵

Man faghat meyl be ajil daram 

 

To kharj nemikoni ke khoms bedi!? Vaghean ke 

Badesham dokhtar mojarrad khoms nadard, chon bayad jahaz bechine

پاسخ :

خیلی میل سالمی داری :)
چرا خرج می‌کنم، ولی خب به هر حال یه چیزی هرچند اندک می‌مونه دیگه.
اون دفعه هم گفتی و گفتم که ما رسم جهاز دادن نداریم، یعنی پسر باید جهاز بخره.
پا ییز
۰۲ بهمن ۹۸ , ۱۰:۰۴

Nadarin? Gofti? Aslan yadam nemiad

Hamchi chiz e ajibio beshnavam ba'ide yadam bere 😑

 

Dar har hal inke adam vaghti mikhad kharj kone yade sar reside khomsesh biofte va kharj nakone kheyli maskhare ast. Chon mage gharare hatman masalan 200 toman khoms bedi ke nabayad az un kamtar beshe pulet? :| 😐😐😐

پاسخ :

نه ببین، میگم مثلا x تومن می‌خوام هله‌هوله بخرم، 2x تومنم بدهکارم، y تومنم میشه خمس مابقی پول. حالا اگه هله‌هوله نخرم، پس‌انداز میشه و برای اون موردی که خیلی لازم دارم بعدا خرج میشه. درسته یه‌کم خمس بیشتر میشه، ولی از حالتی که پس‌انداز نداشته باشم خیلی بهتره.
تازه همه چیزو که نمیشه گفت، یه‌سری پیچ میچایی داره این حساب کتاب من که اینطوری شده.
دختـرِ بی بی
۰۲ بهمن ۹۸ , ۱۴:۴۱

هوس قاقالی لی هم نمیکنیم

انقدر بچه سربه راه و کم خرجی ام من :)

پاسخ :

شما که بابا یه پا بیزینس‌وومنی! باید یه کلاس بذاری واسه‌مون ترفندهای پس‌انداز یادمون بدی :دی
زمستان ..
۰۲ بهمن ۹۸ , ۲۱:۵۰

صلوات بر محمد :))) 

نه به خاطر اینکه برقها اومدن یا رفتن؛ بلکه به خاطر اینکه پاراگراف اول رو داشتم میخوندم تفننی هی داشتم جیلیز و ویلیز میشدم از اینکه آدمیزاد هرچی هم که داشته باشه، هرچی ها، بازم دلش یه چیز دیگه میخواد! بنابراین وحشتناک تر از این وجود نداره که آدم همه چی داشته باشه... چون اون موقع هیچ چیزی جز خودکشی به آدم نمی چسبه!

بعد پارگراف + جواب دندان شکنی بود به اون جیلیز و ویلیزها.  

و ما دلمون خوشه به اینکه چیزی تو خونه نیست برای خوردن! هوسی و انگیزه و نشاطی وجود داره وقتی آدم میره و یه چیزی پیدا میکنه .

حالا اگه شما متوجه شدید من چی گفتم، صلوات دوم رو بلند تر :))

پاسخ :

"آدمیزاد هرچی هم که داشته باشه، هرچی ها، بازم دلش یه چیز دیگه میخواد! بنابراین وحشتناک تر از این وجود نداره که آدم همه چی داشته باشه" اون + رو می‌خواستم اینجوری بنویسم، نشد.
شاید بین بلاگرها، شما رتبه‌ی یک رو داشته باشین، از این جهت که حرف‌هاتون رو بفهمم. خیلی‌هاش رو انگار خودم زدم.
مهتاب ‌‌
۰۶ بهمن ۹۸ , ۱۶:۵۸

عاقا! نوشتن اسم اون همه خوراکی خلاف اعلامیهٔ حقوق بشره خب:/

پاسخ :

نمی‌دونم، اعلامیه‌ش هنوز به ما ابلاغ نشده! میشه از رو بخونی ببینم چی گفته؟ 😁😁😁
مهتاب ‌‌
۰۷ بهمن ۹۸ , ۱۴:۱۷

حالا فعلا عجالتا اولین موردش همینه:) همینو رعایت کنید تا بعد:)

پاسخ :

باشه، دیگه پستی نمی‌نویسم که توش اسم ویفر کاکائویی و شکلات تلخ و کیک‌های مملو از شکلات و فررو روچر و بستنی و پشمک و پاستیل، همه یک‌جا اومده باشه :)))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan