مونولوگ

‌‌

اندر حکایت افتادن در پوستین خلق الله


دوش، در هوایی که از شدت سرما، خونمان به رنگ آبی درآمده و از هر انگشت دست، قندیلی دو متری آویزان گشته بود و از خز و پالتو و زره، هرچه داشتیم و نداشتیم بر تن کرده و به دنبال ارزاق واجب، سرما بر خود هموار کرده بودیم، گیسوفسونی دیدیم ریزجثه که یک‌لاقبا از منزل به در شده و خیابان گز می‌کرد. شاخ‌هایم به صدا درآمده و از شیخنا (هم‌شیره) پرسیدم "ای عالم به اسرار و ای دانای بسیار! اینان را چه می‌شود؟ آیا سرما بر ایشان اثر نمی‌کند؟"
فرمود "فرزند! چه خود را با اینان مقایسه کنی کز قیاست خنده آمد خلق را. مگر نخوانده‌ای که فرموده‌اند کار پاکان را قیاس از خود مگیر؟ اینان در خونشان ضدیخ کاسپین می‌دود و در بطنشان هیتر روشن است. برگزیدگان قومند ایشان، همان‌ها که اندرویدشان Q است، همان‌ها که شاسی‌شان بالاست و همان‌ها که درجه یکند! "
پیرو این گفتار شیخ، به عادت معهود، پوستین از تن دریده و این بار نعره‌زنان به کوهستان اندر شدیم.

  • نظرات [ ۶ ]
من ...
۲۶ دی ۹۸ , ۱۹:۱۰

منم همیشه سوالم همینه

یعنی دوست دارم برم مستقیم بپرسما میگم شاید بد تعبیر بشه

من دوتا جوراب میپوشم تمتم پیشونی و گردنو جوری میپوشونم یه منفذ نمونه بعد ملت شلوار کوتاه و یقه باز میان بیرون

انقدر دوست دارم رمز موفقیت در سرما نخوردن رو برم بپرسم!

شاید اکسیر حیات بهشون رسیدم به ما نمیگن

پاسخ :

البته من خیلی هم نمی‌پوشم، مثلا شال و کلاه و از هر چی دوتا دوتا نمی‌پوشم، ولی کم هم نمی‌پوشم. مثلا این پاچه‌ی شلوار که کوتاه باشه تو این هوا رو اصصصلا نمی‌فهمم. خب خودآزاری تا کجا؟ :) نمی‌دونم شایدم واقعا اینطوری اذیت نمیشن.
به نظرم یه بار برو بپرس، به ما هم اطلاع‌رسانی کن :)
life around me
۲۶ دی ۹۸ , ۲۳:۴۷

خدا بگم چکارت نکنه دختر مُردم از خندا خیلی خوب بود:)))))

پاسخ :

شکر خدا که می‌خندی :)
الهی بیشتر وقتا بخندی :)))
احسان ..
۲۷ دی ۹۸ , ۰۹:۳۵

سلام

خدایی خیلی عالی بود

من که از این متنا مینویسم و تحریف میکنم کم آوردم!:)

اون گیسو فسون واقعا عالی بود:)

ضدیخ کاسپین رو تا حالا بهش فکر نکرده بودم:)

اینا واقعا سردشون نمیشه؟؟؟!!!

 

پاسخ :

سلام
لطف دارید، ولی همچی دلچسبم نبود :)
من همه پستای شما رو می‌خونم، یه رَوونیت و جالبیتی داره، فقط بی‌زحمت زمانشو بیشتر کنین :)
منم نمی‌دونم، قرار شده سرکار خانوم من، برن تحقیقات، نتایج رو به سمع و نظرمون برسونن.
پا ییز
۲۷ دی ۹۸ , ۱۰:۳۶

😂 be khoda

پاسخ :

😁
زمستان ..
۲۸ دی ۹۸ , ۰۰:۰۳

سلام. 

کار روزگار رو میبینید تورو خدا؟!

پیروز این پست که دیشب خوندمش، امروز تو خیابون به این موارد که بر میخوردم، منم دیوانه، راستی راستی میخواستم داوطلب این عملیات انتحاری بشم و برم از اون خانمها این رو بپرسم که خداوکیلی سردت نیست؟!!! البته خب گذشتن از جان آسون نیست و این کار رو نکردم. اما امشب اومدم اینجا دوباره این پست رو خوندم، با کامنتهاش... سپس لینک تو لینک رفتم وبلاگ نوشته های خودمونی احسان، در حالی که داشتم کیف میکردم از نوشته هاش، با این کلمه "اتوکلاو" روبرو شدم. بعد این کلمه دقیقا مشکل امروزم بود. چون داشتم یه گزارشی رو تهیه میکردم از روی یک وویس، صدای ناملموس استاد هی میگفت "Auto Club" یعنی باشگاه اتوماتیک که معنیش رو نمیفهمیدم! و اصلا کف کردم از این تقارن... از این روزگار... گفتم کفم رو به اشتراک بذارم تا از حباب نیوفتاده. 

 

پاسخ :

سلام
بله، می‌بینم، واضح و فول‌اچ‌دی!
وبلاگ ایشون جزء وبلاگ‌های مفرحیه که می‌خونم.
البته این تقارن رو خود فرد بیشتر حس می‌کنه، برای من خیلی محسوس نبود، در حد کف کردن!
زمستان ..
۲۸ دی ۹۸ , ۰۰:۱۲

و در ادامه خوندن وبلاگ ایشون خداییش بازم کف کردم. 

امروز دقیقا، همین امروز داشتم به طور اتفاقی از اتاق بغلی میشنیدم که یک خانم داشت برای چندتا آقایون توضیح میداد که در شرکت اونها فقط ایشون خانمه و بقیه آقا هستند و چه دردسرهایی بر سر ذائقه گرماییشون هست! ایشون گرمایی هستند و آقایان سرمایی. ایشون میخواد در و پنجره ها کیپ بسته بشن، آقایون یهو گرمشون میشه و میخوان بخاری خاموش و پنجره ها باز... 

حالا دقیقا الان داشتم این کلمات رو میخوندم: 

"بله میگفتم......تقریبا دهان مبارک ما را آسفالت کرده این خانم بس که سیستم گرمایشی را روشن میکند و ما تقریبا مثل کدو حلوایی هایی که با آب به صورت خام پخته میشود، پخته شدیم! کپی برداری ممنوع.... Hdana.blog.ir"

حالا در مجموع چرا اینهام برام جالبه؟.. چون چند روز پیش تو کلاس زبان، بحث Coincidence بود و اتفاقات جالبی که به طور همزمان میوفتن... بعد من هرچی هرچی به ذهن مبارک فشار آوردم، یادم نیومد از این دست اتفاقات...

پاسخ :

این یکی حالا یه‌کم میشه گفت تقارن داشت.
کپی هم نکنید، ممنوعه!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan